پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
استفاده از توپ در ایجاد صفحه‌های تخت بتنی
نوشته شده در یک شنبه 10 آذر 1392
بازدید : 1433
نویسنده : MR ARC

سیستم كف حبابی
استفاده از توپ در ایجاد صفحه‌های تخت بتنی
وقتی بتن بر روی توپ‌های روی پانل‌ها ریخته می‌شود، سیستم کف حبابی به یک تخته
دوطرفه یکپارچه‌ای تبدیل می‌شود که نیرو را به طور یکنواخت و پیوسته پخش می‌نماید. سازه MATT با استفاده از تکنولوژی جدید دال، که درصد قابل توجهی از صفحه‌های تخت بتنی را با توپ‌های توخالی یا فوم ‌پُر جایگزین می‌کند ، از مواد پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است.
ساختمان آموزشی و یادگیری در Harvey Mudd College (HMC) اولین ساختمان بالای سطح زمین در ایالات متحده خواهد بود که در ساخت آن از این تکنولوژی پیروی شده است. کف حبابی یک تکنولوژی دو محوری است که با کاهش وزن و حفظ عملکرد صفحه‌های بتنی تقویت شده، دهانه را زیاد و طبقات را باریک‌تر می‌نماید .

این روند بدین صورت است که فضای بین ستون‌های تخته‌های سخت ، در ورای اضافه کردن وزن، اثر ساختاری محدودتری دارند . با جایگزینی شبکه‌ای از حفره‌های قرار گرفته بین لایه‌های فولاد سیم‌جوش تقویت شده و تیرهای مشبک داخلی، ۳۵% از وزن تخته‌ها کاسته شده که همانند بتن‌های مستحکم عمل می‌کنند .وقتی این فضاهای خالی / شبکه‌ای به هم می‌چسبند ، تبدیل به پانل‌های پیش‌ساخته در ابعاد مختلف شده و در شمع‌بندی‌ها استفاده می‌شوند .
وقتی بتن بر روی توپ‌های روی پانل‌ها ریخته می‌شود، سیستم کف حبابی به یک تخته دوطرفه یکپارچه‌ای تبدیل می‌شود که نیرو را به طور یکنواخت و پیوسته پخش می‌نماید .با استفاده از تخته‌های پیش‌ساخته سبک‌ترو باریک‌تر، ستون‌ها و تیرهای کمتر و کوچکتری خواهیم داشت


:: موضوعات مرتبط: عملیات های ساختمانی , ,
:: برچسب‌ها: استفاده از توپ در ایجاد صفحه‌های تخت بتنی , معماری , معمار ,



مراحل ساخت بنا - فیلم
نوشته شده در چهار شنبه 9 مرداد 1392
بازدید : 1900
نویسنده : MR ARC



تمیز کردن نمای ساختمان
نوشته شده در یک شنبه 22 خرداد 1390
بازدید : 1754
نویسنده : MR ARC

در تمیز کردن نمای ساختمان نکاتی را باید رعایت کرد که به شرح زیر می باشد :

1- به طور مسلم ، در مواقع بنایی روی سطوح دیوارهای آجری ، سنگهای نما ، اندودهای سیمانی و اندودهای شیمیایی ملات پاشیده می شود که قبل از سکنی گزیدن در ساختمان باید این ملاتها از سطح نما گرفته شود.
 
2- شوره سفید رنگ در آجرهایی دیده می شود که در اثر مکش آب و یا جذب رطوبت ، نمکهای موجود در گل پخته را به شکل کپک بر سطح آجرکاری ساختمان نمایان می سازند. ابتدا به علت ناچیز بودن آن را جارو می زنیم . چنانچه شوره زیاد باشد ، آن را چند بار با آب و جارو می شوییم . اگر با شستن برطرف نشد ، با اسید رقیق و برس سیمی ، شوره های حاصله را از نما پاک می کنیم.
 
3- در شهرهای بزرگ صنعتی ، سطوح تمامی بناهایی که در کنار کارخانه ها قرار دارند ، ممکن است دوده بگیرد . چنانچه دوده چرب نباشد ، با جارو و گردگیری می توان آن را تمیز کرد. اما اگر دوده چرب باشد ، به نسبت غلظت چربی آن از اسیدهای رقیق تا غلیظ استفاده می کنیم که پس از مصرف ، فورا باید سطح نما را با آب بشوییم . قابل توجه اینکه استفاده از اسید غلیظ باید به اندازه ای باشد که سطح آجرکاری و یا سنگهای آهکی دچار فرسودگی و خوردگی نشود.
 
4- زنگ فلزات مانند آهن و مس بر سطح نما اثرات ناهنجاری می گذارد.
 
5- رشد خزه ها نیز بر دیوار نما اشکالاتی ایجاد می کند و باید زدوده شوند ؛ زیرا ریشه های فرعی در بند آجرکاری که ملات خاکی دارد ، اثر می کند و باعث لقی و جا به جایی آجرها می شود . همچنین حشرات و باکتریها لابه لای شاخه ها و برگهای خزه ها لانه می کنند و زندگی انسان را دچار مخاطره می سازند.
 
6-  شوره بر اثر رطوبت موضعی مانند ترکیدگی لوله در خاک و دیوار پیش می آید و نما را نا زیبا می سازد که رفع نقایص آن را در بالا شرح دادم.
 
7- پاشیدگی قیر یا آسفالت در سطح دیوار و نما به هنگام کار که نحوه برطرف کردن آن ذکر خواهد شد.
 
8- رنگهای روغنی مانند نقاشیها و شعار نویسی دیواری .
 
9- دوده قهویه ای و سیاه که از دودکش بخاریها بوجود می آید.
 
10- نماهای رنگ آمیزی شده که بر اثر مرور زمان ، لکه لکه و یا بی رنگ می شوند و در این حالت ، باید دوباره رنگ آمیزی شوند.

:: موضوعات مرتبط: عملیات های ساختمانی , مقالات معماري , ,
:: برچسب‌ها: تمیز کردن نمای ساختمان , معماری ,