پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 588
نویسنده : MR ARC

موضوعات اسکیس کنکور سراسری کارشناسی ارشد معماری سال­های 1381 لغایت 1396:


موضوع اسکیس سال 1381: طراحی مرکز خدمات رفاهی بین راهی (تهران قزوین)

موضوع اسکیس سال 1382: طراحی موزه باد بیرجند

موضوع اسکیس سال 1383: طراحی چای بازار در شمال کشور

موضوع اسکیس سال 1384: طراحی عمارت سرچشمه

موضوع اسکیس سال 1385: طراحی مدرسه در حاشیه خلیج فارس

موضوع اسکیس سال 1386: طراحی خانه عکس

موضوع اسکیس سال 1387: تالار تختی

موضوع اسکیس سال 1388: طراحی ایستگاه پاسارگاد

موضوع اسکیس سال 1389: محفل شعر و موسیقی در کنار مقبره شاعر

موضوع اسکیس سال 1390: طراحی سرای محله در شهر

موضوع اسکیس سال 1391: عمارت نظر به خلیج فارس

موضوع اسکیس سال1392: طراحی گنبد نمای حرم حضرت معصومه

موضوع اسکیس سال 1393: نگارخانه­ نور

موضوع اسکیس سال1394: ایستگاه آتش­ نشانی

موضوع اسکیس سال1395: مجموعه مسکونی با ارائه راه حل های معمارانه برای مقابله با طوفان های موسمی

موضوع اسکیس سال1396: پایگاه پشتیبانی و معرفی گنبد قابوس به گردشگران

 

موضوع اسکیس سال­های 1383 لغایت 1395 کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

موضوع اسکیس سال 1383: کتابخانه و نمایشگاه کودک

موضوع اسکیس سال 1384: استراحتگاه میان جاده ­ای برای استفاده کوتاه مدت مسافرین

موضوع اسکیس سال 1385: پناهگاه شیرپلا

موضوع اسکیس سال 1386: پارکینگ طبقاتی

موضوع اسکیس سال 1387: طراحی المان در میدان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

موضوع اسکیس سال 1388: طراحی یادمان 8 سال دفاع مقدس در میدانی در خرمشهر

موضوع اسکیس سال 1389: طراحی اقامتگاه بین راهی در مسیر نایین و یزد

موضوع اسکیس سال 1390: طراحی نمایشگاه هنر مدرن،کیوسک راهنمای گردشگری در ورودی شهر بم، طراحی خانه ­ای اقلیمی در منطقه گرم و خشک مشابه شهر یزد یا کاشان یا نایین

موضوع اسکیس سال 1391: گسترش موزه هنرهای معاصر تهران (گالری هنرهای دیجیتال)

موضوع اسکیس سال 1392: موزه دفاع مقدس

موضوع اسکیس سال 1393: طراحی نمایشگاه در کنار ایستگاه مترو

موضوع اسکیس سال 1394: طراحی پژوهشکده معماری در سایت دانشگاه

موضوع اسکیس سال 1395: مجموعه بین راهی در جاده سمنان-مشهد


:: موضوعات مرتبط: طراحی , ,
:: برچسب‌ها: موضوعات اسکیس کنکور سراسری کارشناسی ارشد معماری سال­های 1381 لغایت 1396: ,



آموزش مقدماتی اسکیس
نوشته شده در جمعه 22 دی 1396
بازدید : 995
نویسنده : MR ARC


آموزش اسکیس


در رشته معماری ، به اصطلاح خط کشیدن اولین و مهمترین الزام در روند طراحی معماری است. در حقیقت خط معمار، هویت و شخصیت معماری وی است.
خط معماری دارای ارزش خاصی است و قابل مقایسه با خط در هنر های دیگر نیست و هرگز نباید این خط به سمت نقاشی و کاریکاتور و ... جهت داد.
تمرین خط در معماری ، هرگز بیهوده و بی تاثیر نیست. در حقیقت یک اثر مطلوب معماری زمانی خلق می شود که کیفیت ارائه جزئیات معماری به طور کامل رعایت شده و این تنها با صبوری معماری ظریف کار و نکته سنج حاصل می شود.
 

درس اول اسکیس


خط یک معمار

در رشته معماری ، به اصطلاح خط کشیدن اولین و مهمترین الزام در روند طراحی معماری است. در حقیقت خط یک معمار ، هویت و شخصیت معماری وی است.
خط معماری دارای ارزش خاصی است و قابل مقایسه با خط در هنر های دیگر نیست و هرگز نباید این خط به سمت نقاشی و کاریکاتور و ... جهت داد.
تمرین خط در معماری ، هرگز بیهوده و بی تاثیر نیست. در حقیقت یک اثر مطلوب معماری زمانی خلق می شود که کیفیت ارائه جزئیات معماری به طور کامل رعایت شده و این تنها با صبوری معماری ظریف کار و نکته سنج حاصل می شود.
پس سعی کنید تمرین ها این فصل را بدون شکایت و به صورت کامل و همانطور که توضیح داده شده ، انجام دهید.

به طور کلی برای تمرین خط ، نیاز به روزی 3 الی 4 ساعت تمرین مستمر و تا حدود 20 روز می باشد. بدون توقف حتی برای یک روز!

نکته : برای تمرین های این درس نباید در ترسیم هر کدام از آنها در یک شیت A3 دست را از کاغذ بلند کنید و در حقیقت دست شما باید عادت کند که 2 الی 3 ساعت به طور مداوم کار کند. بدون انقطاع ! لطفا رعایت شود !

با رعایت این نکته ، خودتون تاثیر این رو بعد از 10 روز خواهید دید. با  آرل باشید تا اسکیس را مقدماتی یاد بگیرید.


مفصل

همین طور که دست انسان دارای مفصا در کتف ، آرنج ، مچ و ... است و این مفصل ها به انعطاف پزیری بودن دست کمک می کنند ، خط معماری هم دارای مفصل است. این مفصل ها در ابتدا و انتهای خط قرار دارند و همچنین هر کجا که دست بخواهد از روی کاغذ برداشته شود باید مفصل ایجاد شود و دوباره خط از همان مفصل ادامه داده شود.



تعریف خط
 

آموزش اسکیس ، تعریف خط


خط در معماری بسیار قدرتمند است و یکبار ترسیم می شود و قابل پاک کردن نیست . به همین دلیل برای ترسیم خط معماری بهتر است از خودنویس معمارانه استفاده کرد که قابل پاک شدن نیست.

ویژ گی های خط معماری

1-ابتدا و انتها دارد
2-چندین بار روی هم کشیده نمی شود
3-لرزان است و به اندازه یک میلیمتر تلورانس دارد
4-پاره خط نیست و همیشه خط کامل است
5-تفکر دارد
6-سرعت خط معماری (با تفکر) یک متر بر دقیقه است زیرا فقط یکبار ترسیم می شود پس نباید اشتباهی برود


تمرین اول درس یک

این تمرین در یک شیت A3 انجام می شود به صورتی که از لبه های شیت به فاصله 3 الی 5 میلی متر فاصله میگیرید و با خط لرزان در طول A3 شروع به ترسیم می کنید و هنگامی که به انتهای ورق رسیدید بدون برداشت دست ، دوباره با رعایت فاصله ، کل طول A3 را طی می کنید و تا پایین ورق این کار ادامه پیدا می کند. بعد از اتمام طول A3 همین کار را در عرض شیت انجام می دهید.

آموزش اسکیس ، تمرین اول



دقت کنید که در طول ترسیم سعی کنید بیش از 3 بار دست از کاغذ بلند نکنید



نمونه انجام شده تمرین اول در شیت A3
شبکه ایی به ابعاد 3 میلی متر در کل سطح شیت و بدون برداشتن دست از روی شیت . این تمرین رو ادامه دهید تا زمانی که شیت شما مانند تصویر زیر شود.
 

آموزش اسکیس


چند نكته كوچيك - درس اول :


-مي تونين تمرين خط كشيدن سريع رو با يه ماژيك و با سرعت روي كاغذ A3 يا A2 تمرين كنيد.
-در ترسيم خطوط سعي كنيد دست از آرنج حركت كنه نه از مچ.
-سرعت ترسيم خط در طول هر پاره خط از ابتدا تا انتها بايد يكسان باشد.
-ضخامت خط از ابتدا تا انتها بايد يكسان باشد.
-اختلاف نقطه انتهايي خط ترسيمي با خطي كه از قبل مورد نظر بوده مي تونه در خطوط طولاني تا يك سانت هم برسد.
-خمش در خط تا 2ميليمتر ايرادي ندارد.
-در خط كشيدن معماري امكان اصلاح خط براي يك بار ايرادي ندارد.
-خطوط رو به صورت رها شده و بي حوصله ترسيم نكنيد.
-سعي كنين در استفاده از ابزار دقت كنيد. مثلا اگه با روان نويس كار مي كنيد مي تونين درب روان نويس رو در قسمت انتها قرار بدين تا طول وسيه بيشتر بشد.


نكته:در تمريني كه داده شد كاغذ رو حركت نديد. اين جا فقط دست هست كه حركت مي كنه...



توضيحات تكميلي :


تعداد تمرين ها به خودتون بستگي داره. اينكه چقد بتونيد وقت بذاريد و...

يه موضوع ديگه راجع به كاغذ كار
مي تونيد روي همين كاغذهاي سفيد معمولي A3 تمرين ها رو انجام بديد. يه سري كاغذ كاهي معمولي هم هست كه 4 برابر A3 يه كم بزرگتر است و معمولا در بسته هاي 30-40 تايي مي شه از لوزام مهندسي يا شايد لوزام التحرير ها خريد. قيمتش نسبت به كاغذهاي سفيد A3 ارزونتره و براي تمرين هاي سريع به نظرم بد نباشه. مي تونيد از اين بسته ها بگيريد و هر كاغذش رو 4 قسمت كنين و روش تمرين ها رو انجام بدين.


امیدوارم که دوستان تمرین قبلی رو به نحو احسن انجام داده باشند و با انرژی تمرین های بعدی رو انجام بدهند و پیگیر باشند


تمرین دوم

آموزش اسکیس


مانند تمرین اول با خط لرزان در طول A3 شروع به ترسیم می کنید به صورتی که هرچه در عرض ورق پایین تر می آیید ، فاصله بین خطوط بیشتر می شود. این فاصله از یک میلیمتر شروع می شود و در پایین ورق حداکثر به یک سانتیمتر می رسد و
این تمرین تداعی کننده ی آب ، آسمان ، زمین ، پله و نظیر اینهاست.
دقت کنید دست از روی کاغذ بر ندارید تا به انتها .

نمونه ترسیم شده تمرین دوم

آموزش اسکیس



تمرین سوم

این تمرین برگ های سوزنی شکل است که به صورت پیوسته و بدون برداشتن دست از روی کاغذ در یک ورق A3 باید انجام بدهید. در این تمرین فاصله هر کدام از برگه ها نباید با دیگری زیاد شود و یا به صورت جدا جدا ترسیم شود . این روش باعث می شود برگها گسسته به نظر بیایند

آموزش اسکیس

 

آموزش اسکیس  



تمرین چهارم(درس یک)

آموزش اسکیس


در این تمرین سعی کنید بدون برداشتن دست از روی کاغذ و با ترسیم خطوط موازی ، مربع های 2 الی 3 سانتیمتری ترسیم و در جهت های مختلف کنار هم بچینید و یک بافت حصیری ایجاد کنید. دقت داشته باشید که خطوط باید پیوسته باشد

نمونه انجام شده تمرین چهارم

اگر در هنگام ترسیم دست را از روی کاغذ زیاد بردارید پیوستگی کار به هم می خورد و بافت خوبی رسم نمی شود.
 

آموزش اسکیس



تمرین پنجم

برای ترسیم این برگها باید دقت کرد که ریتمیک نشوند و در کنار هم خوب چفت و بست شوند . همچنین به صورت جدا جدا ترسیم نشوند . با انجام این تمرین می توانید در هر جهتی فضای سبز را بپوشانید.

آموزش اسکیس


نمونه انجام شده تمرین پنجم

دقت کنید که با وجود وسعت ترسیم ، اما به هیچ وجه برگ ها ریتمیک ترسیم نشده اند و به راحتی قابل تعریف و تشخیص هستند.

آموزش اسکیس


تمرین ششم (درس یک)


با خط لرزان مربع های 3 الی 5 سانتی متری ترسیم کرده ، کل صفحه ی A3 را به طور کامل با مربع ها پر می کنیم ، دقت کنید حداکثر فاصله ها بین مربع ها باید 1 سانتی متر باشد. توجه داشته باشید هر مربع باید با خط لرزان به فاصله 2 میلی متر کاملا پر شود و کماکان دست از کاغذ برداشته نشود .

 

آموزش اسکیس

 

تمرین هفتم (درس یک)


ورق A3 را به خط ها موازی با فاصله ی 5 سانتی متری تقسیم کرده و با خط لرزان با زاویه 45 درجه نسبت به خط افق و با خط لرزان بدون برداشتن دست از کاغذ ، کل صحفه را ترسیم کنید. این تمرین به شما قدرت ترسیم خطوط موازی با زاویه مشخص را می دهد. 

 آموزش اسکیس

 

 

تمرین هشتم (درس یک)


ترسیم مربع های به اندازه 1 سانتی متر در 1 سانتی متر در کل صحفه A3 بدون برداشتن دست رسم کنید و هرگز نباید از خط کش استفاده کنید.

آموزش اسکیس

 

تمرین نهم (درس یک)

 

ترسیم یه مربع به اندازه 3 سانتیمتر در 3 سانتیمتر و یا 5 سانتیمتر در 5 سانتیمتر و استفاده از خط لرزان برای ایجاد یک تونل با مقطع مربع و به وطول کل A3 . در عرض A3 باید بین 5 تا 6 تونل از این مربع ها ترسیم شود. دقت کنید دست از روی کاغذ بر ندارید و اجازه بدهید دست به ترسیم این مربع ها عادت کند.
 

آموزش اسکیس

تمرین دهم (درس یک)

 آموزش اسکیس

با خود نویس در طول کاغذ شروع به ترسیم بافت چوب کرده ، طوری که کل A3 تا انتها عرض آن با بافت چوب پر شود. این تمرین دست شما را برای ترسیم بافت در مراحل بعدی آماده می کند و شما به ترسیم بافتی ظریف و قدرتمند عادت می کنید

موفق باشید

 

تمرین یازدهم (درس اول)

 آموزش اسکیس

در این تمرین باید بافتی که انتزاعی از سنگ های منظم و برش خورده است و در کنار هم چیده شده اند ترسیم کنید. در این بافت نباید هر سنگ جداگانه ترسیم شود بلکه کل A3 باید به صورت یک خط ترسیم شود

تمرین دوازدهم(درس یک)

آموزش اسکیس

بافت مقابل سنگ های لاشه را نشان می دهد که به صورت گرد و در ابعاد مختلف ترسیم شده اند دقت کنید که سنگ ها نباید خیلی از شکل طبیعی خارج شود.


تمرین دوازدهم + 1 (درس اول)

 آموزش اسکیس

بافت سنگ لاشه های گوشه دار که در کنار هم دیگر قرار گرفته اند. مابین سنگ های درشت ، سنگ های ریز تر قرار می گیرند اما نه به صورت توده ایی. از رسم سنگ های بی شکل پرهیز نمائید

 

منبع : آرل


:: موضوعات مرتبط: طراحی , آموزش اسکیس , ,
:: برچسب‌ها: آموزش مقدماتی اسکیس ,



آموزش ساخت : تختخواب دو طبقه بسازید
نوشته شده در سه شنبه 12 دی 1396
بازدید : 738
نویسنده : MR ARC

فکر می کنید میتوانید بدون داشتن مهارت نجاری یک تختخواب دو طبقه بسازید؟ اگر از این آموزش ساخت استفاده کنید هم میتوانید و هم از نتیجه کارتان لذت میبرید. در این ساختنی طرز ساخت یک تختخواب دو طبقه را یاد می گیرید که با الوار و ابزار معمولی ساخته میشود و تمام برش های آن 90 درجه هستند. به این ترتیب دیگر با زاویه هایی که در آوردن آنها روی چوب سخت است، سر و کار ندارید.

برای وصل کردن تخته ها هم از پیچ پاکتی و پیچ چوب استفاده میشود. چون همه پیچ ها از داخل زده میشوند، روی تخت اثری از جای پیچ و مهره نیست و همین باعث میشود ظاهر تختخواب تان بهتر بشود. دو طرف تخت هم طوری ساخته شده که شبیه نردبان باشید و نیاز به ساخت پله جداگانه برای تخت نیست.

تختخواب دو طبقه بسازید

تختخواب دو طبقه بسازید

طول تختخواب 182 سانتیمتر است(که با احتساب پایه ها به 207 سانتیمتر میرسد) و عرض آن هم 115 سانتیمتر است. اگر مهارت کار با ابزار برقی را ندارید به هیچ وجه از آنها استفاده نکنید چون ممکن است به خودتان آسیب بزنید. استفاده از ابزار ایمنی بویژه عینک را هم هیچوقت فراموش نکنید.

 

گام اول : وسایل و ابزار مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

  • چهار الوار 5 در 15 سانتیمتر (بطول 3 متر)
  • چهار الوار 5 در 15 سانتیمتر (بطول 2.4 متر)
  • هفت الوار 5 در 10 سانتیمتر (بطول 3 متر)
  • دوازده الوار 5 در 10 سانتیمتر (بطول 2.4 متر)
  • پیچ پاکتی، پیچ چوب و میخ زیر پهن
  • چسب چوب

ابزار مورد نیاز

  • دریل
  • اره فارسی بر یا انواع دیگر اره
  • اره رومیزی (اختیاری)
  • الگوی سوراخ پاکتی

گام دوم : قطعات را ببرید

اندازه های تخت را خودتان باید مشخص کنید. اگر کار با نرم افزارهای طراحی سه بعدی را بلدید از آنها استفاده کنید. دقت کنید که اندازه ها کاملاً بر هم منطبق باشند تا چوب هایتان هدر نرود.
ابتدا باید بدنه دو طبقه تخت را بسازید چون عرض این قسمت تخت طول پله های نردبان را مشخص میکند. برای ساخت این قسمت از الوارهای 5 در 15استفاده کنید و آنها را با اره فارسی بر ببرید.

در ساختنی بخوانید :  آموزش ساخت : دستگاه سنجش قطبیت بسازید (نسخه دوم)

بعد از بریدن قطعات باید آنها را سنباده بزنید. میزان کار با سنباده بستگی به نوع چوبی دارد که از آن استفاده کرده اید.

گام سوم : بدنه تخت را بسازید

قطعات بدنه را با چسب چوب و پیچ های پاکتی بهم وصل کنید. این پیچ ها زیر تشک قرار می گیرند و دیده نمی شوند. سوراخ های پاکتی را باید داخل الوارهای کوتاه بدنه های تخت دریل کنید.
برای ساخت بدنه تختخواب به تخته های باریک 5 در 5 نیاز داریم. البته می توانید این تخته ها را با نصف کردن الوار 5 در 10 سانتیمتر بسازید. این تخته های نازک در امتداد لبه پایینی و داخل بدنه تختخواب می چسبند و پیچ میشوند.

گام چهارم : تخته های وسطی را اضافه کنید

برای چسباندن تخته های وسطی باید از الوارهای 2.5 در 10 یا 2.5 در 15 سانتیمتر استفاده کنید. مثل مرحله قبل می توانید این الوارها را با کوچکتر کردن الوارهای 5 در 10 سانتیمتر بسازید. بعد از اینکه تخته ها را در اندازه و تعداد مناسب بریدید، باید آنها را برای وصل شدن به بدنه تختخواب آماده کنید. همانطور که در تصاویر مشخص است باید سر تخته ها را به روش پله ای ببرید. برای اینکار ابتدا باید عمق برشی که روی تخته میزنید را اندازه بگیرید. برای ایجاد این نوع برش در دو سر تخته ها نیاز به ابزار خاصی ندارید و با یک اره مدور و ساخت چند اسپیسر و الگوی چوبی کارتان راه می افتد.

در ساختنی بخوانید :  کیف دوشی جیر زنانه شیک و جادار بدوزید

وقتی تخته های وسطی را آماده کردید، باید آنها را به بدنه تخت وصل کنید. اولین تخته را درست وسط بدنه تختخواب بگذارید و با پیچ سفت کنید. سایر تخته ها با پیچ سفت نمی شوند و متحرک خواهند بود.

حالا بای بلوک های اسپیسری را بسازید که تخته های دیگر را سرجایشان نگه می دارند. برای ساخت این اسپیسرها از الوار 5 در 10 استفاده کنید. بعد از اینکه بلوک ها را بریدید، آنها را با میخ سرجایشن وصل کنید. فاصله بین بلوک ها باید یکسان باشد و نباید کوچکتر از عرض تخته های وسطی باشد.

گام پنجم: پایه ها را بسازید

وقتی مراحل بالا را برای بدنه هر دو طبقه تخت به اتمام رساندید، باید پایه های تختخواب را آماده کنید. هر کدام از پایه ها یک قطعه L شکل هستند که با وصل کردن تخته های 5 در 10 و 5 در 15 به یکدیگر ساخته میشوند. سوراخ های پاکتی را باید روی تخته های 5 در 10 سانتیمتری بزنید. فاصله این سوراخ ها از هم تاثیر زیادی روی زیبایی تختخواب دو طبقه تان دارد. با کمی دقت می توانید سوراخ های پاکتی پایه ها را جایی بزنید که بعد از اضافه کردن پله های نردبان دیگر دیده نشوند.

در ساختنی بخوانید :  دستور تهیه : براونی شکلاتی درست کنید

بعد از ساخت پایه ها و سوراخ کردن آنها باید پله های نردبان را بسازید. بعد از اینکه تخته ها در اندازه مناسب بریدید، آنها را به الوار 5 در 10 وصل کنید. دقت کنید پله ها را جایی قرار بدهید که سوراخ های پاکتی پشت شان را بپوشانند. مهمترین چیز در حین ساخت پله ها این است که مطمئن شوید کاملاً روی پایه ها عمود هستند. به این ترتیب هم استحکام بیشتری پیدا می کنند و هم سوراخ های پاکتی را می پوشانند.

در آخر هم باید بلوک چوبی در محل قرار گرفتن بدنه ها روی پایه ها بچسبانید. این بلوک ها در واقع پایه دو بدنه تختخواب هستند و آنها را سرجایشان نگه می دارند. برای هر گوشه بدنه باید از یک بلوک استفاده کنید و آن را در محل مناسب (با توجه به ارتفاعی که برای تخت ها انتخاب کرده اید) بچسبانید. به این ترتیب برای هر تخت چهار بلوک دارید که به چهار گوشه پایه پیچ میشوند.

گام ششم: مونتاژ نهایی

اگر کارتان را در مراحل قبل درست انجام داده باشید، مونتاژ تختخواب بسیار ساده خواهد بود. برای شروع یک طرف تخت پایینی را سرجایش قرار دهید و با یک گیره آن را ثابت کنید. سپس همین کار را برای طرف دیگر بدنه تخت تکرار کنید و آن را هم با گیره سرجایش ثابت کنید.

تخت بالایی را به همین ترتیب سرجایش بگذراید و دو طرف آن را با گیره سفت کنید. حالا می توانید با پیچ آنها را ثابت کنید (پیچ ها را از تو بزنید). شاید استفاده از پیچ برای چنین طراحی ضروری بنظر نرسد اما فراموش نکنید که شما قرار است روی این تختخواب دو طبقه بخوابید. بنابراین بهتر است خوب بدنه تخت ها را به پایه وصل کنید تا هیچ جابجایی و تکان ناخواسته ای رخ ندهد. برای اتصال بدنه تخت ها با پایه در هر گوشه از هشت پیچ استفاده می کنیم. دو تا از پیچ ها به تخته 5 در 10 و شش تای دیگر به تخته 5 در 15 وصل میشوند. استفاده از هشت پیچ برای هر گوشه و 32 پیچ برای هر تخت باعث میشود عمر تختخواب هم بیشتر بشود.

حالا می توانید تخته های وسطی که برای بدنه تخت ها بریده اید را سرجایشان بگذارید. در مرحله چهارم فقط دو تا از تخته ها را با پیچ وصل کرده ایم. همانطور که قبلاً گفتیم این تخته ها به بدنه تخت پیچ نمی شوند و بلوک های اسپیسر آنها را سرجایشان نگه می دارند. فقط کافی است تخته ها را بین بلوک ها بگذارید.

حالا تختخواب دو طبقه تقریباً آماده است و میتوانید آن را امتحان کنید.

گام  هفتم: تختخواب را رنگ کنید

حالا می توانید تخت را رنگ کنید یا به آن روغن جلا بزنید

حالا می توانید تخت را رنگ کنید یا به آن روغن جلا بزنید

حالا می توانید تختخوابی که ساخته اید را رنگ کنید یا فقط به آن روغن جلا بزنید. صبر کنید تا رنگ و روغن خشک بشود و سپس میتوانید تشک ها را روی تخت بگذارید.

همانطور که می بینید تختخواب دو طبقه نردبان یا میله محافظ ندارد. در واقع طراحی تخت طوری است که نیازی به این دو قطعه نداریم.

تختخواب دو طبقه آماده است

اگر تجربه نجاری و کار با چوب ندارید، ساخت این تخت خیی برایتان دشوار نخواهد بود

اگر تجربه نجاری و کار با چوب ندارید، ساخت این تخت خیی برایتان دشوار نخواهد بود

این آموزش ساخت به شما کمک میکند که در کمترین هزینه صاحب یک تختخواب دو طبقه بشوید. فراموش نکنید که حتماً قبل از بریدن تخته ها از درست بودن ابعاد انتخابی و همخوانی آنها با هم مطمئن شوید.

این آموزش ساخت هم مثل آموزش های دیگر کامل نیست و نظرات و پیشنهادات شما میتواند آن را کامل کند تا همه و با هر امکاناتی بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع :saakhtani.ir


:: موضوعات مرتبط: دیزاین داخلی , طراحی , ,
:: برچسب‌ها: تختخواب دو طبقه بسازید , architec , مهراز , معمار , تخت ,



اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر
نوشته شده در یک شنبه 8 آذر 1394
بازدید : 1175
نویسنده : MR ARC

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر
 
گرداوری: نیلوفر محتاط
یکی از راههای خلق فرمهای جدید ترکیب احجام خالص با یکدیگر است. در این بخش قصد داریم روش ها و اصول ترکیب احجام را برای شما توضیح دهیم. برای ایجاد فرم های جدید می توان از بسیاری از روش ها کمک گرفت. تعداد بسیار کمی از این روش ها در این بخش معرفی شده است. گاه ساده ترین راه برای ایجاد یک فرم جدید متصل کردن 2 یا 3 فرم اولیه به هم می باشد. البته قطعاً هر کدام از فرم ها نماد یک سری از عملکردها هستند و انتخاب فرم را جهت می دهند. برای مثال فرم مکعب برای فضاهایی که نیازمند تمرکز هستند و فرم مکعبی خطی برای فضاهای اقامتی و آموزشی و فرم استوانه برای کاربری هایی که نیاز به تنوع دید و یا انتخاب جهت حرکت دارند مانند رستوران و لابی مناسب است. حال شاید بتوان بسیاری از کاربری ها را با کنار هم قرار دادن فرم ها پیشنهاد داد البته این گونه طراحی نیازمند زمینی باز و بدون محدودیت است. مناسب است ابتدا خطوط اصلی و تقاطع قطرها و 1/2 ، 1/3، 1/4 و 1/5 اضلاع فرم (خطوط طلایی) را مشخص کرده و سعی کرد در ترکیب فرم ها، خطوط خاص در امتداد هم یا روی هم و یا حتی عمود بر هم قرار گیرند. ترکیب فرم های خالص را در آثار معمارانی چون مایکل گریوز، تادئوآندو، کنزوتانگه و ریچارد راجرز می توان دید.

برش زدن احجام:
برش احجام اولیه آن ها را متنوع تر و سبک تر نمایان می کند و کاربری های متفاوت در آن با حوزه بندی ظاهری نمایش می دهد یعنی هر قطعه ی برش خورده با توجه به ابعاد و فرم آن می تواند کاربری متفاوتی داشته باشد. برای مثال اداری و آموزشی. در حمام، سرویس و آشپزخانه برش زدن بهترین راه برای حیطه بندی می باشد از جمله حیطه بندی خشک و تر، گرم و سرد، عمومی و خصوصی و ...برش های هر فرم باید ترجیحاً به موازات خطوط اضلاع و یا خطوط طلایی فرم باشد. بعد از هر برش می توان قطعات را با فاصله های متفاوت از هم قرار داد و یا قسمتی از قطعات را حذف کرد. برش دادن را می توان به چند دسته مانند برش افقی و قائم، مورب و ... طبقه بندی کرد.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

قرینه سازی:
یکی از ساده ترین روش های ایجاد فرم های بدیع قرینه سازی است یعنی در این روش هر فرم دلخواهی را می توان با قرینه کردن در جهات مختلف و دلخواه به فرمهایی مستحکم از نظر بصری تبدیل کرد. عموماً فرم های قرینه مشکلات بسیار کمتری برای طراحی و نیز سلیقه ی مخاطبان دارند قرینه سازی حتی فرم های پیچیده را قابل درک و ساده می گرداند و یکی از روش های ایجاد فرم های ماندگار است.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

کشیدگی در احجام:
شاید بتوان این روش را ساده ترین و سریع ترین راه برای به وجود آوردن فرم های خطی و طولی با تنوع فوق العاده دانست. در این شیوه می توان هر مقطع متنوع و پیچیده ای را در جهت دلخواه امتداد داد و فرمی زیبا و بدیع به دست آورد. البته این فرم قابلیت تبدیل به عناصر خطی بنا را مانند اداری، آموزشی، نمایشگاهی و ... دارد و در حالت عمودی می تواند زیباترین برج ها و ساختمان های بلندمرتبه را طراحی کرد. کشیدن فرم حالت فرم را سنگین تر و خاص تر می گرداند و در مناطقی که نیاز به تهویه ی مناسب در حجم است این روش میتواند نیازها را تأمین کند.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

حذف کردن بخشی از حجم:
حذف قسمتی از یک حجم اولیه آن را از نظر بصری متنوع نر و ملموس تر و عمومی تر می گرداند و قرارگیری کارکردی عام المنفعه را در آن منطقی می گرداند. حذف قسمتی از فرم آن را جذاب و متمایز از محیط می گرداند و حجم را در مرکز توجه قرار می دهد. حذف قسمت های بالایی حجم را سنگین تر و حذف قسمت های پایینی آن را سبک تر جلوه می دهد.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

ایجاد شکست در احجام:
شکست، یک فرم بسیار ساده را پیچیده و متنوع می گرداند و با افزایش سطح خارجی حجم امکان استفاده ی بهتر از منظره و تهویه ی محیط را فراهم می گرداند و نیز کارکردهایی مانند تراس و سایبان و پیلوت را در خود بنا به وجود می آورد. در کنج های حاصل از شکست فرم عناصر شاخصی همچون ورودی را می توان قرار داد. برش ها می توانند تراس ها و ورودی، سایبان ها، تاج بنا و ... را شکل دهند.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

تکرار و ایجاد ریتم در حجم
با تکرار هر فرم با هر پیچیدگی و حالت خاص فرمی زیبا و دلنشین به دست خواهد آمد. این چنین فرم هایی جلال و شکوه و دلنشینی خاصی دارند و در کناره ی راه ها و مسیرها جلوه ای خاص ایجاد می کنند. ایجاد تکرار و ریتم بنا را به یادماندنی و متمایز از محیط می گرداند و تداعی کاربری های عمومی را در ذهن بیننده خواهد داشت. کاربری هایی همچون فرودگاه، راه آهن، مراکز تجاری، جداره ی خیابان و ... از این گونه اند. شکستن ریتم با یک عنصر متمایز راه مناسبی برای تعریف ورودی بنا می باشد.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

حرکت مقطع فرم حول یک محور:
این روش فرمی منعطف و متمایز ایجاد می کند به خصوص که مقطع را می توان بسیار متنوع طراحی کرد و محور حرکتی را حتی در زاویه های متفاوت تغییر داد. در این روش می توان فرم را با توجه به حالات و خطوط توپوگرافی زمین و خطوط تراز آن شکل داد و کاملاً تابع محیط بود. با این روش بناهایی متناسب با تمام اقلیم ها و شهرها می توان طراحی کرد.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

ترکیب صفحات:
این روش بهترین راه برای طراحی فضاهای بسیار سبک و شفاف است. احجامی همچون ویلا، کیوسک، ایستگاه اتوبوس، عناصر مبلمان شهری، رستوران، کافی شاپ و ... صفحات می توانند در حالت های افقی، قائم و مورب با هم متداخل باشند و فرم هایی سبک و شفاف ایجا کنند. استفاده از صفحات در آثار فرانک لوید رایت و فرشید موسوی و بسیاری معماران دیگرمی توان دید.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر

پخ زدن و گرد کردن کنج ها:
این روش برای سبک کردن و عمومی تر کردن فرم استفاده می شود و فرم را برای استفاده ی بهتر از محیط و ارتباط بصری و دسترسی بهتر با محیط آماده می سازد. پخ زدن و گرد کردن فرم باید با تناسبات درست بصری انجام گیرد و شاید حتی پخ زدن با خطوط طلایی فرم موازی باشد یا عمود بر آن شکل گیرد.

اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر





منبع: کتاب معماری، فرم، کانسپت   نویسنده: دکتر مرتضی صدیق
تحریریه ی معماری آرل

:: موضوعات مرتبط: طراحی , ,
:: برچسب‌ها: اصول ترکیب احجام خالص با یکدیگر , معماری , معمار ,



راندو پرزانته اسکیس
نوشته شده در یک شنبه 9 آذر 1393
بازدید : 1786
نویسنده : MR ARC
راندو (Render)، به معنای تنظیم محصول نهایی یا
فرآورده (Product)، به گونه‌ای است که بتواند با مخاطب ارتباط درستی برقرار
نماید. قرار دادن فیگور انسانی و درخت در محل‌های مشخص برای نشان دادن مقیاس نما یا مقطع، ترسیم مبلمان معماری و یا شهری یا استفاده از نوشتار برای معرفی بخش‌های مختلف پلان، گذاشتن سایه در نما و مقطع برای نشان دادن پیش آمدگی‌ها و تو رفتگی‌های آن و ترسیم بافت مصالح در نما و مقطع از عمده‌ترین کارهایی است که در راندو معماری و طراحی شهری مطرح می‌شود و کتاب‌هایی نیز که در این زمینه از نویسندگان خارجی به چاپ رسیده است به روشنی وظیفه راندو در طراحی معماری و طراحی شهری را به نمایش می‌گذارد.

پرزانته (Presentation)، ویرایش‌های نهایی است که برای ارائه کاری چشم نواز به مخاطب بر روی آن انجام می‌شود. چگونگی رنگ
آمیزی، چیدمان عناصر درون شیت و برقراری رابطه میان این عناصر از عمده‌ترین
موضوعاتی است که در پرزانته کار معماری و شهری مورد توجه قرار می‌گیرد.


کروکی (Croquis)، به معنای ترسیم سریع و فی‌البداهه‌ای از یک مدل زنده است. این مدل خواه طبیعت باشد، خواه انسان و
خواه یک بنای معماری باشد و یا یک فضای شهری. البته منظور از زنده این نیست که مدل حتماً جاندار و در حال حرکت باشد بلکه منظور آن است که مدل دارای نمود بیرونی باشد و تنها در ذهن طراح جا نداشته باشد. ویژگی مهم کروکی آن است که در زمان کمی زده می‌شود و بعدها در منزل یا کارگاه با فرصت کافی می‌توان جزئیات آن را تکمیل کرد.
کروکی زدن با دو هدف عمده انجام می‌گیرد: هدف اول ذخیره کردن زمان و هدف دوم، تمرکز کردن بر عناصر اصلی و مهم موضوع است.


اسکیس‌ (Sketch)، به معنای بیان سریع ایده یا نگاهی است که یک طراح نسبت به موضوعی که به او ارجاع شده، دارد. هدف از ارائه اسکیس آن است که پیش از آنکه کار کامل و تمام شده از سوی طراح به کارفرما تحویل شود،پیش نویسی که پیشنهادات طراح در آن نشان داده شده ارائه گردد و در صورت موافقت کارفرما
با آن، کار با همان مشخصات ادامه یافته و به وسیله طراح نهایی گردد.


کروکی تا چه اندازه در اسکیس معماری و طراحی شهری
نقش دارد؟

همانگونه که در تعاریف آورده شده دیده می‌شود، تفاوت بین کروکی و اسکیس در آن است که در کروکی توانمندی‌های دست طراح مورد توجه قرار دارد و در اسکیس
توانمندی‌های ذهن طراح. اما سئوالی که برای بسیاری از دانشجویان مطرح
می‌شود آن است که در آزمون اسکیس کارشناسی ارشد کدام یک از توانمندی‌های بالا مورد نیاز است. در پاسخ به این سئوال باید گفت که آزمون اسکیس با هدف انتخاب توانمندترین دانشجویان، از میان دانشجویان شرکت کننده در آزمون، از سوی طراحان  ومصححان کنکور برگزار می‌شود. بنابراین دانشجویان باید کوشش کنند تا در تمام زمینه‌ها، توانایی‌های خود را افزایش دهند به گونه‌ای که هم بتوانند ذهن خوبی برای تولید ایده‌های قوی داشته باشند و هم بتوانند ایده‌های خود را با ترسیمات مناسب به نمایش بگذارند و هم در پایان با پرداخت چشم نواز و زیبا، کار خود را به پایان برسانند.


ترکیب بندی شیت چه اهمیتی در اسکیس معماری و طراحی شهری
  دارد؟

تردیدی نیست که در ارائه یک محصول (Product)، چگونگی بسته بندی آن در میزان جلب نظر مخاطب نقش مهمی دارد اما این به معنای آن نیست که بسته بندی
خوب، همه‌چیز یک محصول باشد. یک محصول همانگونه که باید ویژگی‌های دیگری نیز
داشته باشد، با بسته بندی زیبا می‌تواند در میان رقیبان خود جایگاه ویژه‌ای پیدا کند
اما اگر این محصول به لحاظ محتوایی دارای کیفیت چندانی نباشد و توقعات مخاطب را
برآورده نکند ممکن است برای همیشه سبب شود که محصولات دیگر آن کارخانه نیز علی‌رغم کیفیت بالایشان مورد استقبال قرار نگیرند.با توجه به اینکه تصحیح شیت‌های آزمون به صورت چند مرحله‌ای انجام می‌گیرد، شیت بندی و پرزانته خوب می‌تواند کمک خوبی باشد تا کار از مرحله اول قضاوت عبور کند اما اگر در مراحل بعدی، که با دقت بیشتری به بررسی محتوای شیت‌های آزمون پرداخته می‌شود، شیت ارائه شده نتواند از جنبه محتوایی و فرآیند مورد نظر مصححان پاسخ قانع کننده‌ای ارائه کند از راهیابی به مراحل بالاتر قضاوت باز می‌ماند. البته نباید فراموش کرد که طراحان و مصححان آزمون از استادان برجسته معماری و شهرسازی کشور هستند و به قدری در این زمینه تجربه دارند که با یک نگاه، کار با محتوا را از کار بی‌محتوا تشخیص می‌دهند. بنابراین گرچه ممکن است با رنگ و لعاب و شیت بندی خوب بتوان یک دانشجوی تازه وارد رشته معماری و شهرسازی را فریب داد، اما نمی‌توان این استادان را که هزاران شیت چشم نواز در طول کار حرفه‌ای خود دیده‌اند، فریب داد.


چگونه می‌توان به یک ترکیب بندی درست در شیت رسید؟

ترکیب بندی درست از یک ذهن منظم بر می‌آید و کسی که ذهن آشفته‌ای داشته باشد، نمی‌تواند به ترکیب بندی مناسبی در شیت دست پیدا کند. بنابراین شرط
دستیابی به یک شیت بندی درست، در درجه اول رسیدن به ذهنی منظم و در درجه
دوم تمرین زیاد است. در عالم واقعیت چیزی به نام قانون شیت بندی وجود ندارد و بخش زیادی از مطالبی که در این زمینه گفته می‌شود، بیشتر برای بازار گرمی و جلب مشتری است. یک شیت بندی زمانی زیبا است که از ذهن خود طراح و متناسب با آن طرح درآمده باشد و مانند سایر بخش‌های طرح، امضای او را در پس پرده خود داشته باشد. قواعدی که امروزه با نام قواعد شیت بندی ارائه می‌شود به همان اندازه بی‌بنیاد هستند که بگوییم بسته بندی یک محصول، دارای قواعد مشخصی است و هر کارخانه‌ای که آن محصول را تولید می‌کند باید حتماً از آن بسته بندی استاندارد استفده کند. این موضوع نیز که ما می‌بینیم مثلاً تمام پنیرهایی که در بازار وجود دارند در شکل، اندازه و حتی رنگ بسته بندی شبیه به هم هستند بیشتر ناشی از عدم اعتماد به نفس کارخانه‌دار در ارائه محصول خود، با بسته بندی مخصوص به خود و همچنین ناتوانی از ارائه یک بسته بندی جذاب می‌باشد. در چنین شرایطی است که آن کارخانه‌دار با نگاهی فرصت‌طلبانه به مارکی که دربازار معروف است می‌کوشد با شبیه سازی آن مارک، بخشی از این بازار را در اختیار خود بگیرد.

 

منبع:http://hadi-1219.blogfa.com


:: موضوعات مرتبط: طراحی , راندو , ,
:: برچسب‌ها: راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , راندو پرزانته اسکیس , ,



آموزش مقدماتی اسکیس
نوشته شده در سه شنبه 17 تير 1393
بازدید : 2455
نویسنده : MR ARC

درس اول اسکیس


خط یک معمار

در رشته معماری ، به اصطلاح خط کشیدن اولین و مهمترین الزام در روند طراحی معماری است. در حقیقت خط یک معمار ، هویت و شخصیت معماری وی است.
خط معماری دارای ارزش خاصی است و قابل مقایسه با خط در هنر های دیگر نیست و هرگز نباید این خط به سمت نقاشی و کاریکاتور و ... جهت داد.
تمرین خط در معماری ، هرگز بیهوده و بی تاثیر نیست. در حقیقت یک اثر مطلوب معماری زمانی خلق می شود که کیفیت ارائه جزئیات معماری به طور کامل رعایت شده و این تنها با صبوری معماری ظریف کار و نکته سنج حاصل می شود.
پس سعی کنید تمرین ها این فصل را بدون شکایت و به صورت کامل و همانطور که توضیح داده شده ، انجام دهید.

به طور کلی برای تمرین خط ، نیاز به روزی 3 الی 4 ساعت تمرین مستمر و تا حدود 20 روز می باشد. بدون توقف حتی برای یک روز!

نکته : برای تمرین های این درس نباید در ترسیم هر کدام از آنها در یک شیت A3 دست را از کاغذ بلند کنید و در حقیقت دست شما باید عادت کند که 2 الی 3 ساعت به طور مداوم کار کند. بدون انقطاع ! لطفا رعایت شود !

با رعایت این نکته ، خودتون تاثیر این رو بعد از 10 روز خواهید دید. با گروه معماری آرل باشید تا اسکیس را مقدماتی یاد بگیرید.


مفصل

همین طور که دست انسان دارای مفصا در کتف ، آرنج ، مچ و ... است و این مفصل ها به انعطاف پزیری بودن دست کمک می کنند ، خط معماری هم دارای مفصل است. این مفصل ها در ابتدا و انتهای خط قرار دارند و همچنین هر کجا که دست بخواهد از روی کاغذ برداشته شود باید مفصل ایجاد شود و دوباره خط از همان مفصل ادامه داده شود.



تعریف خط
 

آموزش اسکیس ، تعریف خط


خط در معماری بسیار قدرتمند است و یکبار ترسیم می شود و قابل پاک کردن نیست . به همین دلیل برای ترسیم خط معماری بهتر است از خودنویس معمارانه استفاده کرد که قابل پاک شدن نیست.

ویژ گی های خط معماری

1-ابتدا و انتها دارد
2-چندین بار روی هم کشیده نمی شود
3-لرزان است و به اندازه یک میلیمتر تلورانس دارد
4-پاره خط نیست و همیشه خط کامل است
5-تفکر دارد
6-سرعت خط معماری (با تفکر) یک متر بر دقیقه است زیرا فقط یکبار ترسیم می شود پس نباید اشتباهی برود


تمرین اول درس یک

این تمرین در یک شیت A3 انجام می شود به صورتی که از لبه های شیت به فاصله 3 الی 5 میلی متر فاصله میگیرید و با خط لرزان در طول A3 شروع به ترسیم می کنید و هنگامی که به انتهای ورق رسیدید بدون برداشت دست ، دوباره با رعایت فاصله ، کل طول A3 را طی می کنید و تا پایین ورق این کار ادامه پیدا می کند. بعد از اتمام طول A3 همین کار را در عرض شیت انجام می دهید.

آموزش اسکیس ، تمرین اول



دقت کنید که در طول ترسیم سعی کنید بیش از 3 بار دست از کاغذ بلند نکنید



نمونه انجام شده تمرین اول در شیت A3
شبکه ایی به ابعاد 3 میلی متر در کل سطح شیت و بدون برداشتن دست از روی شیت . این تمرین رو ادامه دهید تا زمانی که شیت شما مانند تصویر زیر شود.
 

آموزش اسکیس


چند نكته كوچيك - درس اول :


-مي تونين تمرين خط كشيدن سريع رو با يه ماژيك و با سرعت روي كاغذ A3 يا A2 تمرين كنيد.
-در ترسيم خطوط سعي كنيد دست از آرنج حركت كنه نه از مچ.
-سرعت ترسيم خط در طول هر پاره خط از ابتدا تا انتها بايد يكسان باشد.
-ضخامت خط از ابتدا تا انتها بايد يكسان باشد.
-اختلاف نقطه انتهايي خط ترسيمي با خطي كه از قبل مورد نظر بوده مي تونه در خطوط طولاني تا يك سانت هم برسد.
-خمش در خط تا 2ميليمتر ايرادي ندارد.
-در خط كشيدن معماري امكان اصلاح خط براي يك بار ايرادي ندارد.
-خطوط رو به صورت رها شده و بي حوصله ترسيم نكنيد.
-سعي كنين در استفاده از ابزار دقت كنيد. مثلا اگه با روان نويس كار مي كنيد مي تونين درب روان نويس رو در قسمت انتها قرار بدين تا طول وسيه بيشتر بشد.


نكته:در تمريني كه داده شد كاغذ رو حركت نديد. اين جا فقط دست هست كه حركت مي كنه...



توضيحات تكميلي :


تعداد تمرين ها به خودتون بستگي داره. اينكه چقد بتونيد وقت بذاريد و...

يه موضوع ديگه راجع به كاغذ كار
مي تونيد روي همين كاغذهاي سفيد معمولي A3 تمرين ها رو انجام بديد. يه سري كاغذ كاهي معمولي هم هست كه 4 برابر A3 يه كم بزرگتر است و معمولا در بسته هاي 30-40 تايي مي شه از لوزام مهندسي يا شايد لوزام التحرير ها خريد. قيمتش نسبت به كاغذهاي سفيد A3 ارزونتره و براي تمرين هاي سريع به نظرم بد نباشه. مي تونيد از اين بسته ها بگيريد و هر كاغذش رو 4 قسمت كنين و روش تمرين ها رو انجام بدين.


امیدوارم که دوستان تمرین قبلی رو به نحو احسن انجام داده باشند و با انرژی تمرین های بعدی رو انجام بدهند و پیگیر باشند


تمرین دوم

آموزش اسکیس


مانند تمرین اول با خط لرزان در طول A3 شروع به ترسیم می کنید به صورتی که هرچه در عرض ورق پایین تر می آیید ، فاصله بین خطوط بیشتر می شود. این فاصله از یک میلیمتر شروع می شود و در پایین ورق حداکثر به یک سانتیمتر می رسد و
این تمرین تداعی کننده ی آب ، آسمان ، زمین ، پله و نظیر اینهاست.
دقت کنید دست از روی کاغذ بر ندارید تا به انتها .

نمونه ترسیم شده تمرین دوم

آموزش اسکیس



تمرین سوم

این تمرین برگ های سوزنی شکل است که به صورت پیوسته و بدون برداشتن دست از روی کاغذ در یک ورق A3 باید انجام بدهید. در این تمرین فاصله هر کدام از برگه ها نباید با دیگری زیاد شود و یا به صورت جدا جدا ترسیم شود . این روش باعث می شود برگها گسسته به نظر بیایند

آموزش اسکیس

 

آموزش اسکیس  



تمرین چهارم(درس یک)

آموزش اسکیس


در این تمرین سعی کنید بدون برداشتن دست از روی کاغذ و با ترسیم خطوط موازی ، مربع های 2 الی 3 سانتیمتری ترسیم و در جهت های مختلف کنار هم بچینید و یک بافت حصیری ایجاد کنید. دقت داشته باشید که خطوط باید پیوسته باشد

نمونه انجام شده تمرین چهارم

اگر در هنگام ترسیم دست را از روی کاغذ زیاد بردارید پیوستگی کار به هم می خورد و بافت خوبی رسم نمی شود.
 

آموزش اسکیس



تمرین پنجم

برای ترسیم این برگها باید دقت کرد که ریتمیک نشوند و در کنار هم خوب چفت و بست شوند . همچنین به صورت جدا جدا ترسیم نشوند . با انجام این تمرین می توانید در هر جهتی فضای سبز را بپوشانید.

آموزش اسکیس


نمونه انجام شده تمرین پنجم

دقت کنید که با وجود وسعت ترسیم ، اما به هیچ وجه برگ ها ریتمیک ترسیم نشده اند و به راحتی قابل تعریف و تشخیص هستند.

آموزش اسکیس


تمرین ششم (درس یک)


با خط لرزان مربع های 3 الی 5 سانتی متری ترسیم کرده ، کل صفحه ی A3 را به طور کامل با مربع ها پر می کنیم ، دقت کنید حداکثر فاصله ها بین مربع ها باید 1 سانتی متر باشد. توجه داشته باشید هر مربع باید با خط لرزان به فاصله 2 میلی متر کاملا پر شود و کماکان دست از کاغذ برداشته نشود .

 

آموزش اسکیس

 

تمرین هفتم (درس یک)


ورق A3 را به خط ها موازی با فاصله ی 5 سانتی متری تقسیم کرده و با خط لرزان با زاویه 45 درجه نسبت به خط افق و با خط لرزان بدون برداشتن دست از کاغذ ، کل صحفه را ترسیم کنید. این تمرین به شما قدرت ترسیم خطوط موازی با زاویه مشخص را می دهد. 

 آموزش اسکیس

 

 

تمرین هشتم (درس یک)


ترسیم مربع های به اندازه 1 سانتی متر در 1 سانتی متر در کل صحفه A3 بدون برداشتن دست رسم کنید و هرگز نباید از خط کش استفاده کنید.

آموزش اسکیس

 

تمرین نهم (درس یک)

 

ترسیم یه مربع به اندازه 3 سانتیمتر در 3 سانتیمتر و یا 5 سانتیمتر در 5 سانتیمتر و استفاده از خط لرزان برای ایجاد یک تونل با مقطع مربع و به وطول کل A3 . در عرض A3 باید بین 5 تا 6 تونل از این مربع ها ترسیم شود. دقت کنید دست از روی کاغذ بر ندارید و اجازه بدهید دست به ترسیم این مربع ها عادت کند.
 

آموزش اسکیس

تمرین دهم (درس یک)

 آموزش اسکیس

با خود نویس در طول کاغذ شروع به ترسیم بافت چوب کرده ، طوری که کل A3 تا انتها عرض آن با بافت چوب پر شود. این تمرین دست شما را برای ترسیم بافت در مراحل بعدی آماده می کند و شما به ترسیم بافتی ظریف و قدرتمند عادت می کنید

موفق باشید

 

تمرین یازدهم (درس اول)

 آموزش اسکیس

در این تمرین باید بافتی که انتزاعی از سنگ های منظم و برش خورده است و در کنار هم چیده شده اند ترسیم کنید. در این بافت نباید هر سنگ جداگانه ترسیم شود بلکه کل A3 باید به صورت یک خط ترسیم شود

تمرین دوازدهم(درس یک)

آموزش اسکیس

بافت مقابل سنگ های لاشه را نشان می دهد که به صورت گرد و در ابعاد مختلف ترسیم شده اند دقت کنید که سنگ ها نباید خیلی از شکل طبیعی خارج شود.


تمرین دوازدهم + 1 (درس اول)

 آموزش اسکیس

بافت سنگ لاشه های گوشه دار که در کنار هم دیگر قرار گرفته اند. مابین سنگ های درشت ، سنگ های ریز تر قرار می گیرند اما نه به صورت توده ایی. از رسم سنگ های بی شکل پرهیز نمائید

توجه........توجه


تمرین های خط به پایان رسید و تا اینجا با این تمرینات باید دست تا حدودی قوی شده باشه برای تمرین های پیشرفته تر تا ما بتونیم مباحث آموزشی اصلی اسکیس رو شروع کنیم !

 

www.arel.ir


:: موضوعات مرتبط: طراحی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش مقدماتی اسکیس , معماری , معمار ,



دانلود کتاب آموزش گام‌ به‌ گام نقاشی آبرنگ
نوشته شده در پنج شنبه 20 تير 1392
بازدید : 5391
نویسنده : MR ARC

عنوان : کتاب آموزش گام‌ به‌ گام نقاشی آبرنگ
عنوان انگلیسی : Florals & Botanicals / Watercolor: Learn to Paint Step by Step
موضوع : هنر / طراحی
نویسنده : Barbara Fudurich
زبان : انگلیسی
نوع مطلب : EBook
نوع فایل : PDF
حجم : 27.9 مگابایت
تعداد صفحات : 32

توضیحات کتاب :
در این کتاب فوق‌العاده ۳۲ صفحه‌ای، چهار نقاش آبرنگ مشهور چگونگی نقاشی طیف وسیعی از گل‌ها و گیاهان از ارکیده‌های ظریف تا پرنده‌های بی‌باک بهشتی را به هنرمندان مشتاق آموزش می‌دهند.
کتاب “آموزش گام‌به‌گام نقاشی آبرنگ” با اصول پایه آغاز می‌شود. درس‌های دقیق آن چگونگی به‌تصویرکشیدن اشکال سه‌بعدی و خلق طرح‌هایی جذاب را نشان می‌دهند. هر طرح شامل تکنیک‌های اساسی مانند استفاده از شستشو، لعاب و نقاشی مرطوب می‌باشد…
نویسندگان همچنین نکته‌های کمکی در زمینه آشکارکردن رنگ‌های درخشان در رنگ سفید، خلق نور و سایه‌های پویا و تمرکز بر موضوعی خاص برای ایجاد تاثیرات زیاد را به اشتراک می‌گذارند. با تصاویر جذاب و تمام رنگی و دستورالعمل‌های ساده این کتاب آموزشی، هنرمندان تشویق می‌شوند تا نقاشی آبرنگ گل موردعلاقه خود را آغاز کنند.

کتاب آموزش گام‌ به‌ گام نقاشی آبرنگدانلود کتاب آموزش گام‌ به‌ گام نقاشی آبرنگ
دانلود کتاب پسورد : www.iranmeet.com

 

 

کتاب آموزش گام‌به‌گام نقاشی آبرنگ


:: موضوعات مرتبط: دانلود كتاب , طراحی , ابرنگ , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب آموزش گام‌ به‌ گام نقاشی آبرنگ , معماری , معمار ,



آموزش نقاشی آبرنگ
نوشته شده در پنج شنبه 20 تير 1392
بازدید : 2270
نویسنده : MR ARC

دانلود

نویسنده: Joe Francis Dowden
» حجم: 15.07 مگابایت؛

» نوع فایل کتاب: PDF
» تعداد صفحات: 128


:: موضوعات مرتبط: دانلود كتاب , طراحی , ابرنگ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش نقاشی آبرنگ , مهماری , معمار ,



دانلود 12 طرح راندو یک زمینه
نوشته شده در چهار شنبه 22 شهريور 1391
بازدید : 3599
نویسنده : MR ARC

 
 

 

در فرمت تصویری (jpg)

 

لینک دانلود


:: موضوعات مرتبط: دانلود كتاب , طراحی , راندو , ,
:: برچسب‌ها: معماری , معمار , دانلود 12 طرح راندو یک زمینه ,



پخش فصل دوم "مستند خلاقیت در معماری" آغاز شد.
نوشته شده در سه شنبه 21 شهريور 1391
بازدید : 1939
نویسنده : MR ARC

به گزارش معماری نیوز ، پخش فصل دوم آن در 26 قسمت 30 دقیقه ای از شهریور 91 از شبکه آموزش آغاز شده است.
 

مجموعه مستند "خلاقیت در معماری" یک مجموعه آموزشی-ترکیبی با روایت مستند گونه است که پخش فصل دوم آن در 26 قسمت 30 دقیقه ای از شهریور 91 از شبکه آموزش آغاز شده است.

 
 

موضوع اصلی برنامه داشتن خلاقیت و نگاه خلاقانه نسبت به محیط اطرافان است واینكه این نگاه خلاقانه را چگونه با مهارت‌های اسكیس تلفیق كنیم و یك طرح معمارانه به وجود بیاوریم. 
 

 

مجموعه برنامه "خلاقیت در معماری" به كارگردانی و تهیه كنندگی حسن علی اربابی و اجراء عمادالدین زند با نگاهی متفاوت و جدید تصویرگر الهاماتی از زندگی روزمره و طبیعت است.
 

 

در این مجموعه از تلفیق گرافیک و متن به معرفی بناهای ایران و همچنین ساختمان های روز دنیا پرداخته شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

بخش عمده­ای از هر برنامه به آموزش اسکیس توسط مهندس عمادالدین زند می­پردازد تا نقش کم رنگ شده این توانایی با توجه به مزیت­های آن در فرایند طراحی – انتقال سریع ایده از ذهن بروی کاغذ، توسعه سریع کانسپت، کمک به خلق ترکیب­بندی مناسب ، ارتباط سریع و بهتر با مشتری و ... را بار دیگر گوشزد کند.


حسن علی اربابی پیش از این درباره مجموعه مستند "خلاقیت و معماری" خاطرنشان كرده بود: این برنامه آموزش‌های اسكیس را به همراه دارد، اسكیس شكل طراحی اولیه ساختمان‌ها و بناهای معماری است و چون خیلی از مشكلات دانشجویان معماری به عدم آشنایی و نداشتن مهارت‌های اسكیس برمی‌گردد، این برنامه تلاش كرده است به نوعی به خلاقیت در معماری و اسكیس در كنار هم می‌پردازد.

 


:: موضوعات مرتبط: معماران ايراني , طراحی , ,
:: برچسب‌ها: معماری , مستند خلاقیت در معماری , مستند , معمار ,



نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391
بازدید : 2142
نویسنده : MR ARC

 

۱- در یک شیت همه اجزا باید خوانا باشند

نباید به خاطر گرافیک شیت اطلاعات فنی شیت صدمه ببیند .مثلا یک نمای فنی نباید در شیت میان درخت و آسمان گم شود فقط به خاطر اینکه از لحاظ گرافیکی زیبا شود ! اطلاعات شیت باید واضح و روشن به همراه گرافیک زیبا باشند . و اطلاعات نباید فدای گرافیک شوند …

 

۲- کلاژ کردن اجزای شیت بدون گرافیک هدفمند ممنوع .

اگر زمانی مجبور بودیم اجزای مختلف را بر روی کاغذی جدا ترسیم کنیم و بعد روی شیت اصلی بچسبانیم باید با تکنیک های خاص اجزای شیت را جوری به هم پیوسته نمایش داد که نتوان هیچیک از اجزای شیت را برداشت یا جابجا کرد.

۳- تا جایی که امکان دارد در شیت معماری کادر بندی (مانند شیت های نقش های فنی

شهرداری) دور شیت استفاده نشود !!

۴- شیت بندی خود به معنای پرزانته کار است و تنها ده درصد کل شیت را با رنگ راندو

بپوشانیم .

۵- نباید در یک شیت زیاد از نوشته استفاده کرد .

در حقیقت معماری را با نوشته زیاد توضیح داد . خود معماری باید گویا باشد. اگر کاری را تحلیل میکنیم باید تا جایی که امکان دارد از بیان گرافیکی گویا استفاده کنیم .

۶- اطراف پرسپکتیوهای شیت باید در حد مسیر پیاده و سواره و چگونگی دسترسی ها

طراحی شود. اطراف پرسپکتیو ها نباید خالی بماند.

 

۷- در شیت نباید اجزای تکراری داشته باشیم مگر در شرایطی که روی یک جزء بخواهیم چند

تحلیل متفاوت داشته باشیم.

۸- اگر در شیت چند تا پلان داشته باشیم ، نباید آنها را نزدیک هم ترسیم کنیم.

 

اگر پلان ها را نزدیک هم ترسیم کنیم و به اندازه کافی فضا بین آنها نباشد ممکن است به راحتی نتوان آنها را از هم تفکیک کرد . میتوان در فاصله بین پلان ها یک نما یا یک مقطع مرتبط با پلان قرار داد .

۹- اگر در شیت چند مقطع و ننما داشته باشیم باید آنها را با نظمی خاص و مرتب در شیت

قرار دهیم .

مثلا همه مقطع ها و نماها در یک ستون زیر هم و یا همگی بر روی یک خط برش زمین قرار گیرند.

۱۰- شیت باید تعادل داشته باشد و پویا باشد .

۱۱- اگر قصد راندو کردن اجزای شیت را داریم ، اول کل اجزا را ترسیم کنیم و سپس با رنگ

راندو کنیم .

با ترسیم همزمان اجزای شیت و راندوی آن ممکن است همه اجزا را رنگ پر کرده و نهایتا شیت زیر رنگ ها نابود شود!

 برگرفته از:http://architect-69.blogfa.com/post/12


:: موضوعات مرتبط: طراحی , راندو , ,
:: برچسب‌ها: شیت بندی (پرزانته کردن) , معماری , معمار ,



چند نمونه راندو
نوشته شده در سه شنبه 25 بهمن 1390
بازدید : 2799
نویسنده : MR ARC


[تصویر: 13155661831.jpg]

[تصویر: 13155661832.jpg]

[تصویر: 13155661833.jpg]

[تصویر: 13155661834.jpg]

[تصویر: 13155661835.jpg]



:: موضوعات مرتبط: طراحی , راندو , ,
:: برچسب‌ها: راندو , معماری ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد