پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دانلود کتاب 504
نوشته شده در یک شنبه 19 خرداد 1392
بازدید : 2736
نویسنده : MR ARC


دانلود   دانلود مستقیم : کتاب 504

tag  حجم فايل : 9.2 مگابایت

پسورد   پسورد فايل : www.mohandesyar.com

379 صفحه

 

 

دانلود کتاب 504 واژه - نسخه خلاصه

پسورد ندارد


:: موضوعات مرتبط: دانلود كتاب , ,
:: برچسب‌ها: معماری , معمار , 504 ,



نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد معماری (سراسری)
نوشته شده در یک شنبه 19 خرداد 1392
بازدید : 2306
نویسنده : MR ARC

دروس امتحاني آزمون كارشناسي ارشد رشته معماري

در كارشناسي ارشد رشته معماري، 5 درس تئوري و يك درس عملي براي هر گرايش (غير از گرايش مطالعات معماري ايران) در نظر گرفته شده است.

 

« زبان عمومي و تخصصي »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون 30 سئوال مي‌باشد. همان‌طور كه از نام درس پيداست، تعدادي از سئوالات اين درس زبان عمومي و تعدادي از آن‌ها نيز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصي مهندسي معماري مي‌باشد. بدون ترديد اگر دانشجويان در درس زبان حداقل‌هايي را داشته باشند مطالعه و سرمايه‌گذاري در اين درس مي‌تواند منطقي باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصي در اكثر رشته‌ها در دانشگاه‌هاي مختلف فرق مي‌كند و اساتيد اين درس به صورت سليقه‌اي منابع و يا جزوات مورد نظر خود را به دانشجويان معرفي مي‌كنند. خواندن كتاب‌هاي زبان عمومي و همچنين زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف براي رسيدن به تسلط در اين درس كفايت مي‌كند. در كتاب زبان عمومي مطالب گرامري و يك سري لغات و اصطلاحات عمومي و همچنين تست‌هاي عمومي رشته‌هاي مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتي در صورت فراموشي درس زبان مي‌توانند خود را به سطح مطلوبي با استفاده از اين كتاب برسانند. در كتاب زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف علاوه بر بررسي و ارايه پاسخ تشريحي و ترجمه تست‌هاي كنكورهاي كارشناسي ارشد سال‌هاي قبل (از سال 90 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رايج در رشته مهندسي معماري به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌هاي چهارگزينه‌اي تأليفي براي آشنايي هرچه بيشتر داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد با سئوالات درس زبان تخصصي اين رشته آورده شده است. در ضمن در اين كتاب سئوالات و پاسخ‌هاي تشريحي سه رشته‌ي مجموعه هنرهاي ساخت و معماري، برنامه‌ريزي شهري و همچنين رشته‌ي طراحي شهري نيز در كتاب گنجانده شده است.

 

« دروس فني ساختمان »

 

(تنظيم شرايط محيطي و تأسيسات، ايستايي، شناخت مواد، عناصر و جزئيات)

همان­طور كه ملاحظه مي­كنيد اين درس خود شامل 4 عنوان درسي مي­باشد (البته در دفترچه اصلي كنكور دو درس تنظيم شرايط محيطي و تأسيسات از يكديگر مجزا نوشته شده، ولي انتشارات مدرسان شريف اين دو درس را در غالب يك عنوان درسي به بازار ارائه كرده است). تعداد سئوالات اين دروس 30 سئوال و ضريب آن براي گرايش­هاي مهندسي معماري، مطالعات معماري ايران، بازسازي پس از سانحه و معماري داخلي (3)، براي گرايش مهندسي معماري اسلامي (2) و ضريب آن براي گرايش معماري منظر (1)، مي­باشد.

 

« تنظيم شرايط محيطي و تأسيسات »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون كارشناسي ارشد 8 سئوال است. منابع مهم اين درس كتاب راهنماي طراحي اقليمي و كتاب اقليم و معماري تأليف مرتضي كسمايي، دو كتاب بررسي اقليمي ابنيه سنتي و راهنماي طراحي اقليمي تأليف دكتر وحيد قباديان و كتاب تأسيسات ساختمان تأليف مجتبي نائينيان مي­باشد. همان­طور كه ملاحظه مي­شود، منابع اين درس متفاوت مي­باشد و بعضاً مباحث در منابع مختلف تكراري است.

 

انتشارات مدرسان شريف براي اين درس كتاب تنظيم شرايط محيطي و تاسسيات خود را به بازار كتاب ارائه كرده است. در اين كتاب رئوس اصلي مطالب كه در كنكور كارشناسي ارشد سراسري و آزاد، مورد نظر طراحان مي­باشد مورد بررسي قرار گرفته است. بررسي عوامل موثر در تنظيم شرايط محيطي، تأثير اقليم و محيط بر انسان، تأثير عوامل اقليمي در ساختمان­سازي، مشخصات اقليمي مناطق مختلف، تاسيسات حرارتي و برودتي، تاسيسات الكتريكي و روشنايي، صوت و اكوستيك از رئوس اصلي اين كتاب هستند. در اين كتاب تمامي تست‌هاي آزمون‌هاي كاردانی به كارشناسی ارشد (از سال 75 تا 81) و كارشناسي به كارشناسي ارشد (از سال 81 تا 90) به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده با پاسخ تشريحي گنجانده شده است. هر فصل شامل درسنامه كامل و مفيدي مي‌باشد كه مباحث با ارايه تست‌هاي تأليفي در لابه‌لاي متون آموزش داده شده است. در ضمن در اين كتاب تمامي سئوالات و پاسخ‌هاي تشريحي دانشگاه دولتي در رشته‌ي مجموعه هنرهاي ساخت و معماري گنجانده شده است كه اين موضوع باعث آشنايي با تست‌هاي بيشتري مي‌شود. با توجه به خلاء يك كتاب خوب در بازار، مطالعه‌ي اين كتاب مي‌تواند تمام نياز‌هاي داوطلبان را براي آزمون برآورده سازد.

 

« ايستايي »

از 30 سئوال دروس فني ساختمان 14 سئوال به درس ايستايي اختصاص دارد. منابع مهم اين درس دو كتاب ترجمه شده توسط آقاي دكتر محمود گلابچي به نام‌هاي درك رفتار سازه‌ها و سازه در معماري تأليف سالوادوري ماريو، ايستايي تأليف مريان، استاتيك تأليف شيلز ترجمه غلامرضا قره‌داغي و مقاومت مصالح تأليف بيروجانسون ترجمه هدايت موتابي مي‌باشند و بيشتر مباحث رفتارشناسي سازه و انواع سازه‌ها در معماري در كتاب آقاي دكتر گلابچي مورد مطالعه قرار مي‌گيرد براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي با در نظر گرفتن دو مبحث فوق آماده و به چاپ رسانده است. در اين كتاب با بررسي كتاب‌هاي مرجع تمام مباحث دسته‌بندي شده و با مثال‌هاي متعدد و ارايه تصوير از سازه‌ها سعي شده تمام مفاهيم به داوطلب آموزش داده شود. در تست‌هاي استاتيك و مقاومت داوطلبان نياز به اطلاعات در زمينه بردارها، نيروها و فيزيك دارند كه در كتاب مدرسان شريف اين مباحث يادآوري شده است. تمامي تست‌هاي آزمون‌هاي دانشگاه دولتي و آزاد در سال‌هاي گذشته به طور كامل در اين كتاب گنجانده شده است تا داوطلب از هر حيث آماده روبه‌رو شدن با تست‌هاي مختلف باشد. با توجه به استقبال داوطلبان اين كتاب در ميان دانشجويان معماري جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است.

 

« شناخت مواد  »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 4 سئوال مي‌باشد منابع مهم اين درس كتاب مصالح ساختماني تأليف احمد حامي، كتاب مصالح ساختماني تأليف سام فروتني مي‌باشند. مطالعه‌ي مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان (مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني) نيز مي‌تواند مفيد باشد. براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي بسيار كامل و مفيد به بازار كتاب ايران عرضه كرده است. در اين كتاب مباحث كاملاً طبقه‌بندي شده‌اند و تمام مباحث از جزء به كل آموزش داده شده و در ضمن متون درسي، تست‌هاي تأليفي گنجانده شده است تا داوطلبان کارشناسی ارشد معماری انواع تست‌هاي اين درس آشنا شوند. در پايان هر فصل تمامي تست‌هاي كنكورهاي كارشناسي ارشد رشته معماري از سال 75 تا 90 با پاسخ تشريحي ارايه شده است و پس از آن‌ها يك سري نمونه تست براي تمرين بيشتر داوطلبان گنجانده شده است يكي ديگر از نقاط قوت اين كتاب آوردن سئوالات و پاسخ‌هاي تشريحي رشته هنرهاي ساخت و معماري مربوط به دانشگاه دولتي در كتاب است. مطالعه‌ي اين كتاب تمام نياز داوطلبان را براي تسلط كامل بر تست‌هاي مختلف آن، برآورده مي‌كند و ديگر لازم نيست داوطلب كتاب ديگري را مطالعه كند.

 

« عناصر و جزئيات »

تعداد سئوالات اين درس 4 سئوال مي‌باشد. از حيث مباحث اين درس كمي وسيع‌تر از درس شناخت مواد و مصالح مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب اجزاء ساختمان تأليف سياوش كباري و اجزاء ساختمان دكتر جليل شاهي، مبحث 8 مقررات ملي سازمان (دفتر تدوين مقررات ملي ساختمان) مي‌باشند. براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي بسيار موفق روانه بازار كتاب كرده كه از هر حيث پاسخگوي نياز داوطلبان در اين رشته مي‌باشد. ارايه تمام متون آموزشي، ترسيم اشكال و دياگرام‌هاي سازه‌هاي مختلف، گنجاندن تست‌هاي تأليفي در لابه‌لاي متون آموزشي، پاسخ تشريحي به تمام تست‌هاي 15 سال اخير اين درس در آزمون‌هاي كارشناسي ارشد دانشگاه دولتي بررسي سئوالات دانشگاه آزاد و آوردن پاسخ تشريحي براي آن‌ها، ارايه تست‌هاي خودسنجي به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده با پاسخ كليدي، پاسخ به تست‌هاي آخرين آزمون برگزار شده در سال 90 از مشخصات اين كتاب بسيار ويژه مي‌باشد.

 

« دروس تاريخ و مباني نظري »

 

(تاريخ معماري جهان، معماري معاصر، معماري اسلامي، مباني نظري معماري)

تعداد سئوالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي رشته معماری 30 سئوال و ضريب آن براي تمام گرايش‌ها (2) مي‌باشد. منابع مهم اين دروس دو كتاب معماري اسلامي و كتاب سبك‌شناسي استاد كريم پيرنيا، كتاب فضا، زمان و معماري به ترجمه‌ي منوچهر مزيني، كتاب آشنايي با تاريخ معماري و شهرسازي ايران (سمينارهاي بم) كتاب مباني و مفاهيم معماري معاصر غرب تأليف دكتر وحيد قباديان، كتاب آشنايي با معماري جهان تأليف ابراهيم زارعي، كتاب تاريخ هنر معماري ايران در دوران اسلامي تأليف يوسف كياني مي‌باشند. همان‌طور كه ملاحظه مي‌كنيد منابع اين درس بسيار وسيع و پراكنده هستند و بسياري در خواندن آن‌ها دچار سردرگمي مي‌شوند. به همين دليل نياز به يك كتاب واحد احساس مي‌شد به همين منظور انتشارات مدرسان شريف كتابي جامع و مفيد به جامعه‌ي معماري كشور ارايه كرده است. در اين كتاب با الهام از تمام كتاب‌هاي فوق با دسته‌بندي مناسب تمام مباحث به طور منظم و قابل فهم آموزش داده شده‌اند. در اين كتاب سعي شده هر جا كه لازم است، تست‌هاي متفاوت ارايه شده تا داوطلب با گونه‌هاي مختلف مسائل چهار گزينه‌اي آشنا شود. استفاده از شكل‌ها و تصاوير مربوط به اين درس، در تمام فصول مختلف انجام شده است. در پايان هر فصل، تست‌هاي طبقه‌بندي شده از سال 75 تا 89 با پاسخ تشريحي آن‌ها گنجانده شده است و پس از آن‌ها يك سري تست تكميلي براي داوطلبان برتر در نظر گرفته شده تا داوطلبان از حيث فراواني تست هم هيچ دغدغه‌اي نداشته باشند. مطالعه‌ي اين كتاب خوب به تمام داوطلبان آزمون ارشد معماری پيشنهاد مي‌شود.

 

« درك عمومي معماري »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون كارشناسي ارشد معماری دانشگاه دولتي 20 سئوال مي‌باشد. براي گرايش‌هاي «مهندسي معماري»، بازسازي پس از سانحه، «معماري داخلي» و «مطالعات معماري ايران» ضريب اين درس (3)، براي گرايش مهندسي معماري اسلامي ضريب (2) و براي گرايش معماري منظر ضريب آن (1) است. منابع مهم اين درس كتاب‌هاي عناصر معماري از صورت تا مكان ترجمه‌ي فرزين فردانش، زيباشناسي معماري يورگ گودتر، كتاب فرم فضا، نظم معماري ترجمه‌ي زهره قره‌گوزلو، كتاب ريشه‌ها و گرايش‌هاي نظريه معماري تأليف دكتر محمد منصور فلامكي، كتاب پرسپكتيو ترجمه هرمز معزز می‌باشند. مباحث اين درس بسيار تئوريك و بر پايه‌ي مفاهيم محض معماري بنا شده‌اند. كتاب‌هاي فوق از نقطه نظر اينكه اكثراً ترجمه هستند، مشكلات خاص خود را براي استفاده‌ي داوطلبان در آزمون ارشد دارند. انتشارات مدرسان شريف براي اين درس نيز كتاب خود را به بازار ايران ارايه كرده است. در اين كتاب مطابق ديگر كتب اين مركز تمام كتاب به فصل‌هاي گوناگون تقسيم شده و هر فصل به لحاظ ساختاري به سه بخش تفكيك شده است. در بخش اول درس و مطالب لازم به همراه مثال‌هاي چهار گزينه‌اي آورده شده است. در بخش دوم تمامي تست‌هاي كنكورهاي ارشد گذشته به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده مربوط به آن فصل با پاسخ تشريحي آورده شده و معماری پس از آن بخش سوم كه اختصاص به تست‌هاي خودسنجي دارد، قرار داده شده است كه اين بخش معمولاً ويژه داوطلبان خواهان دانشگاه‌هاي برتر و يا داوطلباني است كه از زمان كافي براي مطالعه برخورار هستند.

 

« درك عمومي معماري منظر »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 20 سئوال و ضريب آن براي گرايش معماري منظر (3) و براي ساير گرايش‌ها (1) مي‌باشد. از نظر اهميت جزء پر اهميت‌ترين دروس براي گرايش معماري منظر مي‌باشد و براي ساير گرايش‌ها، اهميت آن كم مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب باغ‌هاي ايران، مؤلف غلامرضا نعيما، كتاب باغ ايراني بازتابي از بهشت، به همت سازمان ميراث فرهنگي، كتاب اصول طراحي فضاي سبز در محيط‌هاي مسكوني به كوشش مركز تحقيقات مسكن، كتاب باغ ايراني استاد كريم پيرنيا، كتاب باغ ايراني حكمت كهن منظر جديد (موزه هنرهاي معاصر) كتاب باغ‌هاي ايراني و كوشك‌هاي آن تأليف دونالدويلبر مي‌باشند. همان طور كه ملاحظه مي‌كنيد، منابع مهم اين درس در مقطع کارشناسی ارشد نيز همچون درس تاريخ و مباني معماري بسيار وسيع و پراكنده مي‌باشد. در اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي مناسب و مفيد به بازار كتاب ايران ارايه كرده است. در اين كتاب سعي شده عكس‌ها و شكل‌هاي مختلف از مراجع مختلف جمع‌آوري شود و مطالب مربوطه در كنار آن‌ها آموزش داده شود. در كتاب مدرسان شريف تست‌هاي متفاوت براي تقويت قدرت تفكيك داوطلبان در مواجهه با سئوالات ارايه شده است. تمامي تست‌هاي دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد در 10 سال گذشته با پاسخ تشريحي در اين كتاب گنجانده شده است. ارايه پاسخ تشريحي به آخرين آزمون برگزار شده (اسفند 89) از ديگر نقاط قوت اين كتاب است.


ضرایب و گرایش های مجموعه معماری (آزمون سراسری)

رديف

نام درس

ضريب درس در كنكور

مهندسي معماري

معماري منظر

مهندسي معماري اسلامي

1

زبان عمومي و تخصصي

2

2

2

2

دروس فني ساختمان

3

1

2

3

دروس تاريخ و مباني نظري (تاريخ معماري جهان، معماري معاصر و ...)

2

2

2

4

درك عمومي معماري

3

1

2

5

درك عمومي معماري منظر

1

3

1

6

تاريخ شهر در ايران

0

0

0

7

مباني بازسازي پس از سانحه

0

0

0

8

پروژه عملي طراحي (اسكيس معماري)

5

0

5

9

پروژه عملي طراحي (اسكيس معماري منظر)

0

5

0

10

پروژه تشريحي مطالعات فرهنگ و معماري ايران

0

0

0

11

پروژه عملي طراحي (اسكيس معماري داخلي

0

0

0

 

رديف

نام درس

ضريب درس در كنكور

مطالعات معماري ايران

بازسازي پس از سانحه

معماري داخلي

1

زبان عمومي و تخصصي

2

3

2

2

دروس فني ساختمان

1

3

3

3

دروس تاريخ و مباني نظري (تاريخ معماري جهان، معماري معاصر و ...)

4

1

2

4

درك عمومي معماري

3

1

3

5

درك عمومي معماري منظر

0

0

1

6

تاريخ شهر در ايران

2

0

0

7

مباني بازسازي پس از سانحه

0

2

0

8

پروژه عملي طراحي (اسكيس معماري)

0

2

0

9

پروژه عملي طراحي (اسكيس معماري منظر)

0

0

0

10

پروژه تشريحي مطالعات فرهنگ و معماري ايران

5

0

0

11

پروژه عملي طراحي (اسكيس معماري داخلي

0

0

5

 

مدرسان شریف


:: موضوعات مرتبط: منابع کنکورها , ,
:: برچسب‌ها: معماری , معمار , نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد معماری (سراسری) ,



منابع پیشنهادی ارشد
نوشته شده در یک شنبه 19 خرداد 1392
بازدید : 1614
نویسنده : MR ARC

? زبان:

- انگليسي براي دانشجويان معماري ? رستگارپور
- 504
- كتاب انگليسي براي معماران ? انتشارات سمت.
- فرهنگ تصويري معماران.

? دروس فني ساختمان:

- مصالح ساختماني ? سام فروتني.
- مصالح ساختماني ? پناهي.
- مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان.
- كتاب‌هاي هنرستان و كتاب‌هاي كارداني به كارشناسي مربوط به مصالح.
- تأسيسات الكتريكي و مكانيكي ? جزوه‌هاي اساتيد دانشگاه تهران.
- اكوستيك در معماري ? چيلر.
- جزوه‌هاي اكوستيك ? جزوه‌هاي اساتيد دانشگاه تهران.
- اقليم در معماري ? كسمائي.
- اقليم در معماري ? قباديان.
- بررسي اقليمي ابنيه سنتي ايران? قباديان.
- سازه در معماري ? گلابچي.
- درك رفتار سازه‌ها ? گلابچي.
- سازه هاي مشبك فضايي? گلابچي
- جزوات ايستايي و مقاومت مصالح ? جزوات اساتيد دانشگاه تهران.
- جزوات دروس فني ? جزوات اساتيد دانشگاه تهران.

? دروس تاريخ و مباني نظري

- معماري معاصر غرب ? قباديان.
- معماري 2 ? ديباگران.
- كتاب‌هاي حسين سلطان‌زاده.
- فضا، زمان، معماري ? مزيني.
-از زمان و معماري?مزيني
- معماري و شهرسازي قرن 20 ? ترجمه لادن اعتضادي.
- معماري قرن ? مرتضي گودرزي.
- تاريخچه معماري جهان ? حيدرپور.
- هنر در گذر زمان.
- معماري جهان ? زارعي.
- راهنماي رنسانس.
- كتاب‌هاي تاريخ هنرستان.

- آشنايي با معماري اسلامي ايران ? پيرنيا.
 
-
سبك‌شناسي معماري ايراني ? پيرنيا.

- معماري اسلامي ? پوپ.
- تاريخچه معماري ايران و كشورهاي اسلامي ? حيدرپور.
- زيباشناختي در معماري (درك عمومي).
- معماري اسلامي ? كياني.

? منظر:

- باغ‌هاي ايران و كوشك‌هاي آن ? دونالد ويبلر.
- باغ‌هاي ايران ? خوانساري.
- ايران بازتابي از بهشت ? خوانساري.
- باغ ايران و شيراز ? كياني.
- انواع درخت (جزوه بحث تخصصي كشاورزي).
- باغ ايراني- تاج محل ? سلطان‌زاده.
- تاريخچه باغ جهان ? جزوه هما بهبهاني.
- نقشه‌خواني ? مهندسي سايت براي معماران منظر.
- باغ ? ابوالقاسمي.
- پژوهشي در شناخت باغ‌هاي ايران و باغ‌هاي تاريخي شيراز ? آريانپور.
- هنر و علم در باغ‌هاي شهري قرن بيستم ? هما بهبهاني
- آشنايي با معماري اسلامي ايران?پير نيا
- تبريز خشتي استوار در معماري ايران ? سلطان‌زاده.
- تداوم طراحي باغ ايراني در تاج محل ? سلطان‌زاده.
- باغ ايراني ? گروه نويسندگان.

- آشنايي با طراحي محيط و منظر ? سازمان پارك‌ها و فضاي سبز.


:: موضوعات مرتبط: منابع کنکورها , ,
:: برچسب‌ها: معمار , معماری , منابع پیشنهادی ارشد ,



daylighting, natural light in architecture
نوشته شده در شنبه 18 خرداد 1392
بازدید : 1727
نویسنده : MR ARC

دانلود کتاب معماری : نور روز، نور طبیعی در معماری

عنوان کتاب : daylighting, natural light in architecture

نویسنده: derek phillips

انتشارات : elesevier, architectural press

کد کتاب : ۰۱۹۸۰۱۳۰۷

توضیحات:

ساختمان ها ، با توجه به عملکردهای مختلفی که برای آن طراحی شده اند ، نیاز متفاوتی به نور دارند. یک ساختمان درمانی در بسیاری از موارد به نور غیر مستقیم احتیاج دارد خصوصا برای اتاق های عمل و سایر اتاق های خاص.آمفی تئاتر در بیشتر فضاهای خود باید از نور طبیعی دور باشد.

در نقطه مقابل هیچ نوری در ساختمان قابلیت جایگزینی نور واقعی را ندارد . به همین دلیل است که حتی در موزه هایی با عناصر نمایشگاهی بسیار حساس، معماران راه حل هایی برای ورود غیر مستقیم نور طبیعی به درون ساختمان یافته اند.

در کتاب نور طبیعی در معماری ، هر دسته عملکردی ساختمان ها به طور جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند و نمونه های ارزشمندی نیز با مدارک کافی ( پلان ها ، مقاطع و تصاویر ) ارائه شده است. ساختمان های مسکونی ،آموزشی و فرهنگی ، اداری و صنعتی و … که این مساله به غنای کتاب افزوده است.

کتاب را از آدرس های زیر دانلود کنید:

لینک مستقیم : نور روز، نور طبیعی در معماری

لینک کمکی ( سرور ۴shared ) : نور روز، نور طبیعی در معماری

پسورد فایل : www.memarchitect.com

حجم فایل : حدود ۸ مگابایت

فرمت فایل : pdf واقعی ( با امکان انتخاب متن )

تعداد صفحات : ۲۲۷ صفحه


:: موضوعات مرتبط: دانلود كتاب , ,
:: برچسب‌ها: معماری , معمار , daylighting , natural light in architecture ,



بازدید : 1771
نویسنده : MR ARC

طراحی ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان که در سایت اصلی این دانشگاه در حال ساخت است، در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا قرار گرفت.

 

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، طرح این ساختمان به عنوان کانسپت‌های برتر معماری و هنر در مجلات و وب سایتهای معتبر بین المللی به صورت پی در پی به چاپ رسیده است.

 

مجله و وب سایت "evolo" ایالات متحده آمریکا که تنها به طرحهای پیشرو و خلاقانه و دارای ارزش هنری در سطح بسیار بالا در قرن 21 می پردازد، این طرح را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده است.

 

اخیرا وب سایت معتبر "arthitectural" طرح آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان را در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا از جمله "زاها حدید"، "نورمن فاستر استیون هال" و گروه "BIG" به عنوان پربازدید کننده‌ترین طرحهای فرهنگی دنیا در سال 2012 اعلام کرده است.

 

این طرح در لیست مورد نظر در کنار موزه ماکسی رم اثر "زاها حدید" برنده بهترین ساختمان سال دنیا در سال 2010 در فستیوال جهانی معماری قرار گرفته است.

 

در این پروژه سعی شده که حجم مجموعه کتابخانه دانشگاهی و سالن آن بعنوان یک تندیس یا یک عکس به یاد ماندنی باقی بماند. گره و چفد ضربدری در نما، حجم را از نظر بصری به هم پیوسته نشان می‌دهد، در حالی که شیشه‌های ثابت تیره مثلثی شکل فضا را روشن می‌کند و در واقع به نوعی با نور و سایه، بازی می‌کند. این عناصر با کاهش نور خورشید بویژه در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می‌آورد.

 

آمفی تئاتر شامل بیش از 1000 صندلی، فضای چند منظوره، فضای انتظار و... است.

 

کتابخانه شامل بخش مطالعه، نشیمن مخصوص مطالعه روزنامه، ذخیره سازی چند زبانه، کافی نت، سالن مجموعه مراجع، دفتر اداری، فضای کتابهای نفیس و ... است.

 

طراحی آمفی تئاتر و کتابخانه دانشگاه سمنان توسط مهندسین مشاور معماری موج نو در سال 2006 انجام شده و در مساحت ناخالص هشت هزار متر مربع در حال ساخت است.

 

انتهای پیام

 

 

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

 

 

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

 

 

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

 

 

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان2012

 

 

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

 

 

طراحی ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان سایز

:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , دانشگاه و مراکز تعلیمی , ,
:: برچسب‌ها: معماری , معمار , دو سازه طراحی شده دانشگاه سمنان در فهرست پربازدیدترین‌ سازه‌های معماری 2012 قرار گرفت ,