پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فنون طراحی آشپزخانه کوچک
نوشته شده در یک شنبه 15 فروردين 1395
بازدید : 882
نویسنده : MR ARC

امروز آشپزخانه‌ها تبدیل به مركز فعالیت‌های خانوادگی شده‌اند و برای برخی از ما كه آشپزخانه كوچكی داریم ممكن است این مسئله تبدیل به عقده حقارت شود. اكنون زمان خوبی است كه بر روی مزایای یك آشپزخانه كوچك تمركز كنیم و قابلیت‌های آن را مرور كنیم و برخی از فوت و فن‌های طراحان برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه را با شما به اشتراك بگذاریم.

 

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


شما طراحی Uشكل را در بسیاری از خانه‌های چندبخشی ویكتوریایی  و نیز آپارتمان‌های جدید شهری می‌بینید. این نوع طراحی یك فضای سه‌گوش ایده‌آل را برای كار ایجاد می‌كند كه در آن فاصله میان سه نقطه اصلی (یخچال، سینك، اجاق گاز) در بهترین حالت خود است و میزان پیاده‌روی میان این سه نقطه در طول زمان پخت‌وپز  كاهش می‌یابد.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


در آشپزخانه‌ای كه كابینت‌های كمی دارد و فضای كف آن محدود است، باید بر روی پیش‌خان‌ها و دیوار پشتی كابینت‌ها در طول بازسازی سرمایه‌گذاری كرد. با این كار می‌توانید بدون هزینه زیاد از بهترین مواد و مصالح استفاده كنید.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


در یك خانه جدید یا یك آشپزخانه نوسازی شده، یك آشپزخانه به هم پیوسته و خوب طراحی شده می‌تواند فضای خوبی را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید از فضای كف آن بیش‌ترین استفاده را بكنید. این آشپزخانه اُپن تمام نكات گفته شده در خود را جای داده و حتی یك میز كوچك در آن قرار گرفته است.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


اگر فكر می‌كنید كه داشتن آشپزخانه كوچك به معنی فراموش كردن استفاده از قفسه‌های بدون در و نیز نداشتن كابینت‌ها فوقانی است به عكس بالا نگاهی بیاندازید. این مسئله كاملا به تعداد افرادی كه معمولا در آشپزخانه حضور پیدا می‌كنند و میزان فضاهای نگهدارنده مورد نیاز شما بستگی دارد. پس از این‌كه در مورد ظروف غیرضروری و وسایلی كه باید به انباری بروند تصمیم‌ گرفتید، فقط فضای فوقانی یكی از دیوارها را به كابینت‌های بالایی اختصاص دهید. با این كار فضا بازتر به نظر می‌رسد و نور بیش‌تری وارد آشپزخانه كوچك شما می‌شود.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


اگر یكی از دیوارهای آشپزخانه شما دارای یك پنجره بزرگ است شما توجیه بیش‌تری برای عدم استفاده از كابینت‌های فوقانی دارید و با این كار می‌توانید امكان ورود نور طبیعی بیش‌تری را به آشپزخانه ایجاد كنید.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


اگر در یك ساختمان قدیمی زندگی می‌كنید و فكر می‌كنید آشپزخانه شما دارای فضای كافی نیست و وسایل آن قدیمی شده است نگران نباشید. اكنون تمام وسایل مدرن در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به متراژ آشپزخانه خود از آن‌ها استفاده كنید.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


وقتی بهترین طراحی و چیدمان در آشپزخانه شما به وجود آمد و از فضای خود راضی شدید، اكنون چگونه می‌توان فضا را حتی بزرگ‌تر نشان داد؟ همه چیز را سفید كنید. دیوارها، كابینت‌ها، و پیش‌خان‌های سفید این آشپزخانه را از اندازه واقعی‌اش بزرگ‌تر به نظر می‌رسانند.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


كف آشپزخانه را نیز به رنگ سفید درآورید تا هم آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد و هم حسی از آشپزخانه‌های اسكاندیناویایی در آن ایجاد شود.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


دو نكته ارزشمند در این عكس وجود دارد: یك فرش آنتیك بسیار زیبا كه زیبایی و خاص بودن را به این آشپزخانه كوچك هدیه داده است. و پیش‌خان‌های باریك. عرض پیش‌خان‌ها معمولا 50 تا 60 سانتی‌متر است. در این آشپزخانه عرض پیش‌خان‌ها كاهش یافته است تا فضای بیش‌تری در این آشپزخانه باریك ایجاد شود.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


بهترین دوستان یك آشپزخانه كوچك وسایلی هستند كه مخصوص همان آشپزخانه ساخته شده‌اند. امتداد كابینت‌های فوقانی تا سقف فضاهای نگهدارنده بیش‌تری برای آشپزخانه‌های كوچك ایجاد می‌كند.

طراحی آشپزخانه کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه های کوچک


وقتی آشپزخانه را درست طراحی كنید، می‌توانید شما هم از بهترین و به روزترین وسایلی كه در آشپزخانه‌های بزرگ و مدرن می‌بینید استفاده كنید: پیش‌خان‌های آبشاری، چوب‌های سفید در كنار چوب‌ درخت گردو، دستگیره‌های بزرگ كابینت‌ها، و بهترین وسایل برقی.

 

منبع : chidaneh.com


:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه , ,
:: برچسب‌ها: فنون طراحی آشپزخانه کوچک , معماری , معمار , اشپزخانه , kitchen , اشپز , ,



آشپزخانه فوق کوچک
نوشته شده در دو شنبه 7 فروردين 1391
بازدید : 2411
نویسنده : MR ARC
در حال حاضر در برخی از کشورهای جهان و به خصوص در کشورمان ایران ، دو مساله در حوزه ساختمان سازی مطرح است. یکی تبدیل ساخت و ساز عمودی به جای توسعه افقی ساختمان ها و دیگری طراحی فضاهای کوچک برای زندگی بنابراین با توجه به اینکه الزاماً به سمت فضاهای کوچک در خانه پیش میرویم، می بایست تمامی کاربری ها را مطابق با این ویژگی طراحی و اجرا کرد.

به همین خاطر ، اکثر شرکت های نوآور در حوزه طراحی فضاهای مسکونی ، هدف اصلی خود را ، کوچک سازی در کنار فضای چندکاره قرار داده اند.

" Vitot Xavier " یکی از این طراحان می باشد. او آشپزخانه فوق کوچک Sonia را طراحی کرده است . این آشپزخانه دارای سه ویژگی می باشد
1- حجمی بسیار کوچک
2- قابلیت بهره برداری چند منظوره
3- متریال دوستدار محیط زیست



آشپزخانه " Sonia " به عنوان یکی از بهترین طراحی های صنعتی در ماههای اخیر شناخته شده است . روند طراحی این آشپزخانه شامل مطالعه مواد ، مطالعه ارگونومیک و مدل سازی 3D می باشد. در نتیجه ما شاهد یک آشپزخانه ی فوق کوچک و ظریف خواهیم بود که تامین کننده تمام نیازهای کاربر خواهد بود.

سینک ظرفشویی ، اجاق گاز روکار ، کشو و قفسه بندی وسایل ، گرم خانه و سرد خانه، همگی از اجزای آشپزخانه Sonia می باشد.

یکی از ویژگی های جالب این آشپزخانه این است که این است که قابلیت تبدیل به میز غذا خوری را دارا می باشد و کاربر می تواند ، با جابه جایی قطعات ریلی ، یک میز شیک و کوچک را برای صرف غذا آماده کند.










 
 

منبع: سایت خبری معماری نیوز


:: موضوعات مرتبط: مسكوني هاي عصر جدید , دیزاین , آشپزخانه , ,
:: برچسب‌ها: آشپزخانه فوق کوچک , معماری , معمار ,



آشپزخانه كوچك به سبك ايتاليايي
نوشته شده در دو شنبه 8 اسفند 1390
بازدید : 1917
نویسنده : MR ARC

آشپزخانه كوچك به سبك ايتاليايي

 

ممكن است تمايل داشته باشيد آشپزخانه كوچك شما جلوه اي دوست داشتني و باز داشته باشد. سبك توسكاني كه نمونه اي از سبك ايتاليايي است از بهترين سبك هايي است كه مي توانيد در طراحي دكوراسيون داخلي آشپزخانه كوچك خود استفاده كنيد. زيرا جلوه اي تقريبا سنتي و ساده دارد و مي تواند هر سليقه اي را راضي كند و براي همگان خوشايند باشد.



آشپزخانه كوچك به سبك ايتاليايي
نقاشي

اگر تمايل داريد آشپزخانه شما با كمك رنگ هاي غني و قوي از قبيل زرشكي و نارنجي تيره داراي جلوه اي سنگين و موقر پيدا كند، بهنرين گزينه استفاده از سبك توسكاني ايتاليايي است زيرا استفاده از چنين رنگ هاي قوي و گرمي جزو ويژگي هاي اين سبك است. البته فراموش نكنيد كه استفاده از رنگ هاي تيره در فضاي كوچك فضا را گرفته تر و بسته تر مي كند بنابراين در آشپزخانه كوچك خود سعي كنيد از طيف هاي روشن تر رنگ هاي گرم استفاده كنيد.


 

در اين سبك زيبا شما همچنين مي توانيد آشپزخانه خود را با رنگي تركيبي نقاشي كنيد . به اين منظور بايد چندين رنگ گرم را با يكديگر تركيب كنيد. اين رنگ ها مي تواند شامل سبز لنجي، قرمز، قهوه اي مايل به زرد و كرم باشد. شما هم چنين براي نقاشي به يك قلموي بزرگ، قلتك نقاشي و يك سطل بزرگ نياز داريد. مقداري از اين چهار رنگ را به هم تركيب كنيد و بقيه را با كمك قاشق نم نم به تركيب اضافه نماييد تا رنگ مورد پسند شما حاصل گردد. سپس رنگ بوجود آمده را با كمك قلمو و قلتك روي ديوار آشپزخانه اجرا نماييد.



آشپزخانه كوچك به سبك ايتاليايي
كابينت ها

لازم است كه كابينت هاي آشپزخانه شما با رنگ گرم آشپزخانه شما تناسب داشته باشد. اگر در حال حاضر كابينت هايي چوبي داريد فقط كافيست روي بدنه ان را سمباده كشيده و  پس از زيرسازي با رنگ قهوه اي مايل به قرمز ان ها را رنگ آميزي كنيد و اگر هم كابينت هاي شما از جنس ام دي اف است نگران نباشيد. ان ها را نيز مي توانيد بوسيله رنگ آجري رنگ نماييد تا بتوانند مكمل خوبي براي رنگ ديوارهاي آشپزخانه باشند.



يكي ديگر از راه هاي ايجاد سبك ايتاليايي در اشپزخانه تعويض دستگيره هاي كشوها و كابينت ها و استفاده از دستگيره هاي برنجي است. اين نوع دستگيره ها مي توانند حالتي روستايي و سنتي به آشپزخانه دهند.



آشپزخانه كوچك به سبك ايتاليايي

وسايل و لوازم

قبل از اينكه اقدام به خريد كنيد ابتدا قدري صبر كنيد و به وسايلي كه در حال حاضر داريد فكر كنيد. شما به سادگي مي توانيد ميز غذاخوري چوبي خود را به يك ميز غذاخوري ايتاليايي تبديل كنيد! تنها كافيست سطوح آن ها را زيرسازي و با رنگ قهوه اي گرم رنگ اميزي نماييد. يك تكينيك حرفه اي در اين مورد اين است كه پس از رنگ آميزي كل ميز روي سطح ميز را با كمك چسب بپوشانيد و شكل يك مربع را بيرون آوريد و آن را با رنگ كرمي كه از آن براي ديوارها استفاده كرده ايد رنگ آميزي كنيد و روي سطح ميز با تكنيك استنسيل هنر پتينه را اجرا كنيد. روكش صندلي ها را نيز عوض كنيد و از پارچه اي طلايي رنگ استفاده كنيد.



آشپزخانه كوچك به سبك ايتاليايي
 

بوفه هاي نيز از جمله وسايل مهم در سبك ايتاليايي هستند. حتما از انواع ظريف آن ها در دكوراسيون آشپزخانه خود استفاده نماييد. براي نور پردازي فضا نيز از لوستر ها و ديواركوب هاي ظريف و با سبكي آنتيك استفاده كنيد تا دكوراسيون ايتاليايي آشپزخانه شما تكميل گردد. استفاده از جاشمعي هاي زيبا را نيز فراموش نكنيد.


:: موضوعات مرتبط: مقالات معماري , , آشپزخانه , ,
:: برچسب‌ها: آشپزخانه كوچك به سبك ايتاليايي , معماری ,



آشپزخانه آرماني
نوشته شده در دو شنبه 8 اسفند 1390
بازدید : 1865
نویسنده : MR ARC

شپزخانه آرماني

 

همانطور كه مطلع هستيد صنعت لوازم خانگي در چند دهه اخير پيشرفت هاي چشمگيري در راه تحقق همه تصورات ذهني بشر دربر داشته كه آشپزخانه نيز از اين مستثني نبوده.

همانطور كه مطلع هستيد صنعت لوازم خانگي در چند دهه اخير پيشرفت هاي چشمگيري در راه تحقق همه تصورات ذهني بشر دربر داشته كه آشپزخانه نيز از اين مستثني نبوده. در حقيقت آشپزخانه دفتر كار خانم هاي خانه دار محسوب مي شود و به همين دليل هم هست كه اغلب آنها ها تمايل دارند كه مكان را به زيباترين شكل ممكن دربياورند. اجازه دهيد با يك مثال بيشتر توضيح دهيم.

 

كاربرد يك كلاه آفتابگير چيست؟ كاملاً مشخص است: اجازه نمي دهد كه نور خورشيد مستقيماً به صورت و سر شما بتايد؛ اما يك لحظه صبر كنيد... تعداد بسيار زيادي از افراد هستند كه در فضاهاي رو بسته باز هم از كلاه استفاده مي كنند در صورتيكه در معرض هيچ نور آزار دهنده اي نيز قرار ندارند! بنابراين مي توانيم نتيجه بگيريم كه كلاه آفتابگير مورد استفاده ديگري هم دارد: احساس مد و به روز بودن را در مصرف كننده بيدار مي كند. از يك سو اين كلاه داراي نقاب خاصي مي باشد كه از مستقيم آفتاب به چشم ها جلوگيري بعمل مي آورد، و از سوي ديگر حس زيبايي و خوش تيپي را بر مي انگيزد. اين امر تا جايي پيش مي رود كه حتي برخي از تيم هاي ورزشي براي تبليغات آرم ورزشگاه خود را روي كلاه هاي نقابدار چاپ كرده و در اختيار هواداران خود قرار مي دهند. بنابراين شركت هاي توليد كننده كلاه مي بايست همه ي اين موارد را در طراحي يك كلاه در نظر بگيرند.

اما ارتباط مثال فوق با آشپزخانه آرماني ما چيست؟ همانطور كه مي دانيد آشپزخانه قلب هر خانه اي محسوب مي شود و نه تنها بايد از نظر كاربردي بازده بالايي داشته باشد بلكه نيكوست كه بجهت زيباشناختي، نظرخانم خانه را نيز تامين كند. به اين منظور مي بايست 4 گام اساسي برداشته شود:

طراحي حرفه اي

سليقه فردي

كيفيت

نصب كارشناسانه

بد نيست خانم ها ياد بگيريد كه چگونه مي توانند ايده هاي ذهني خود را در آشپزخانه اعمال كنند. طرز چيدمان وسايل هم از اهميت بالايي برخوردار مي باشد. وسايل آشپزخانه طوري بايد قرار بگيرند كه در وهله اول كار كردن با آنها راحت باشد و بعد زيبا به نظر برسند و تعادل در محيط حفظ شود. به هر حال نبايد فراموش كرد كه چيدمان آشپزخانه هر خانمي با خصوصيات اخلاقي او هماهنگ است.

ايده شما براي تغيير دكوراسيون آشپزخانه تان هر چه كه باشد، هدف اين است كه قلب خانه تان را منحصراً مطابق طبع و سليقه تان در تغيير شكل دهيد. به اين منظور ابتدا مكان مناسب براي قرار دادن سه وسيله اصلي آشپزخانه يعني: گاز، يخچال، و ماشين لباسشويي را پيدا كنيد و سپس به ادامه كار بپردازيد. برخي از خانواده ها وعده هاي غذايي را در آشپزخانه سرو مي كنند بنابراين اگر ساكنان خانه شما هم جزء اين گروه هستند بايد حتي الامكان فضاي آشپزخانه را به محيطي آرام بخش و دوستانه تبديل كنيد تا همه افراد از قرار گرفتن در آن لذت ببرند.

رنگ هاي سال 1388 در آشپزخانه

رنگ هاي سال 1388 بيشتر شامل تناليته هاي شاد و نيرو بخش و رنگ هايي هستند كه حس خوش بيني را در افراد ارتقا مي دهد. در اين قسمت نمونه هايي از كاربرد رنگ زرد را به شما معرفي مي كنيم تا بتوانيد براي تغيير دكوراسيون آشپزخانه خود از روي آن ايده برداري كنيد.

كاربرد رنگ هاي شاد

آيا تمايل داريد كه با افق همگام شويد؟ كارشناسان رنگ در طراحي داخلي فضاهاي خانگي معتقدند كه انسانها به ويژه در قرن اخيربيش از هر زمان ديگري نياز به ديدن رنگ هايي دارند كه حس خوش بيني آنها را تقويت كند؛ در اين ميان رنگ زرد حرف اول را مي زند و به عنوان يكي از رنگ هاي فوق العاده قوي در اين زمينه محسوب مي شود.

 

رنگ زرد هم آرامش مي دهد و هم انرژي بالايي به همراه دارد. تركيب سايه روشن هاي ليمويي، كرم، خورشيدي، و پرتقالي نيز مي توانند فضا را زيباتر و شيك تر كنند. تركيب رنگ ليمويي و كرم فضا را هموار تر، خورشيدي محيط را ملايم تر و پرتقالي آنرا دلنواز تر جلوه مي دهد. به تصوير زير توجه كنيد:

 

 

اگر نمي خواهيد از نظر مالي متحمل هزينه بالايي شويد، تنها با چند تغيير چزئي نيز مي توانيد انرژي و زيبايي را همزمان وارد آشپزخانه خود كنيد. درست مثل نمونه اي كه در زير مشاهده مي كنيد:

 

 منبع : منزل


:: موضوعات مرتبط: مقالات معماري , , آشپزخانه , ,
:: برچسب‌ها: آشپزخانه آرماني , معماری ,



فنگ شويي در آشپزخانه
نوشته شده در دو شنبه 8 اسفند 1390
بازدید : 1256
نویسنده : MR ARC

فنگ شويي در آشپزخانه

 

فنگ شويي در اشپزخانه

آشپزخانه يكي از مهمترين مناطق خانه است كه بايد به دكوراسيون آن بيش از ساير قسمت ها توجه داشت، و اين امر به ويژه در حين رعايت اصول فنگ شويي از اهميت بيشتري برخوردار مي شود. فراموش نكنيد كه نحوه ديزاين و دكوراسيوني كه براي آشپزخانه در نظر مي گيريد، روي سلامت و موفقيت شما تاثير مي گذارد و به واسطه دكوراسيون مناسب اين فضا به كاميابي و قدرت دست پيدا مي كنيد.



مكان قرار گرفتن آشپزخانه

اولين چيزي كه در مورد آشپزخانه مورد توجه قرار مي گيرد اين است كه اساساً آشپزخانه در كجاي خانه واقع شده است. شايد هميشه آنقدر قدرت انتخاب نداشته باشيم كه جاي هر يك از اتاق هاي خانه را انتخاب كنيم، اما اگر در حال ساخت خانه اي جديد هستيد و يا قصد بازسازي خانه قديمي خود را داريد، بهترين حالت آن است كه آشپزخانه را در فسمت انتهايي خانه خود قرار بدهيد. به اين معنا كه اگر يك خط فرضي در وسط خانه بكشيم آشپزخانه در قسمت انتهايي و به دور از خط فرضي مركزي واقع شده باشد. بهتر است زماني كه فرد وارد خانه مي شود يكمرتبه آشپزخانه جلوي چشمش نباشد. اين مسئله هم مهمانان و هم اعضاي خانه را به پرخوري ترغيب مي كند.



اما اگر حق انتخاب نداريد و آشپزخانه در جلوي روي شما قرار گرفته، چند تكنيك وجود دارد كه به واسطه آن مي توانيد توجه افراد را از آن منحرف كنيد. از اين فرصت براي به كار گيري خلاقيت بيشتر استفاده كنيد، به عنوان مثال مي توانيد از پرده يا لووردراپه استفاه كنيد. يك روش ديگر آن است كه در طرف مخالف آشپزخانه يك وسيله دكوري جذاب بگذاريد تا حواس كسي كه وارد خانه مي شود به آن جلب شود.



طرح اوليه آشپزخانه

نحوه قرار دادن وسايل مختلف در آشپزخانه خيلي مهم است. به طور مثال گاز بايد در جايي قرار داشته باشد كه كدبانو در حين آشپزي پشتش به درب ورودي و مهمانها نباشد. اگر امكان اين كار وجود ندارد، بالاي گاز از آينه و يا ورقه هاي شفاف آلومينيومي استفاده كنيد. سايز آن هر قدري كه مي خواهيد مي تواند باشد، اما هر چقدر بزرگتر باشد، بهتر است.


از آنجايي كه امروزه كاربرد آشپزخانه ها تا حدي تغيير پيدا كرده است و آشپزخانه هاي جديدي طراحي شده و حتي اين امكان را نيز فراهم مي آورند كه دو نفر در آن واحد آشپزي كنند. طراحي به گونه اي است كه حتي فردي كه در حال آشپزي است به راحتي مي تواند با مهمانها و ساير افراد خانواده در ارتباط باشد. اين روزها افراد خانواده عادت پيدا كرده اند كه همه در كار آشپزي با هم مشاركت داشته باشند و خانواده هاي پر مشغله از وقت پخت و پز به عنوان فرصتي براي همدلي و صميميت بيشتر استفاده كنند.



رنگ آشپزخانه


طرفداران فنگ شويي معتقدند كه رنگ آشپزخانه نبايد هيچ يك از رنگ هايي مثل قرمز، صورتي، و يا بنفش باشد. موارد فوق رنگ هاي "آتش" هستند و مي توانند منجر به ايجاد بحث و مشاجره شوند؛ بنابراين اگر مي بينيد كه شما و همسرتان در آشپزخانه بيش از حد با هم بحث مي كنيد شايد به خاطر رنگ هاي محرك اين فضا باشد.



بهترين رنگ ها سفيد يخچالي، سبزهاي روشن و آبي هستند. از 5 عنصر اصلي فنگ شويي – زمين، فلز، چوب، آتش، و آب - آشپزخانه هم اتاق آب است هم آتش و با توجه به 5 المان فوق الذكر سفيد مي تواند بين آب و آتش تعادل خوبي برقرار كند.



نور در آشپزخانه

در هيچ اتاقي استفاده از لامپ هاي فلورسنت پيشنهاد نمي شود. اين لامپ ها دائماً سوسو مي زنند و چشم ها و سيستم عصبي را تحت الشعاع قرار داده و ممكن است موجب فشار خون بالا، خستگي چشم، و سردرد شوند.



چيدمان وسايل

وسايل را بايد طوري بچينيد كه فاصله آنها از هم مناسب باشد و تعداد حركات و جابجايي افراد به حداقل ميزان ممكن برسد. بايد قادر باشيد كه بهترين استفاده مكاني را از فضا داشته باشيد و در عين حال راحتي و آسايش را نيز ايجاد نماييد. بهتر است در اين فضاعناصر آب را از عناصر آتش جدا كنيد. به عنوان مثال گاز، مايكروفر و توستر را در يك طرف و يخچال و سينك و ماشين ظرفشويي را در طرف ديگر قرار دهيد. هر گروه از اين وسايل را مي توانيد با چوب از هم جدا كنيد.



مانند ساير اتاق ها آشپزخانه نيز بايد تميز و مرتب نگه داشته شود و وسايل خراب و بلا استفاده دور ريخته شوند. با استفاده از اين تكنيك ها آشپزخانه شما استيل خاصي پيدا مي كند.


:: موضوعات مرتبط: , آشپزخانه , ,
:: برچسب‌ها: فنگ شويي در آشپزخانه , معماری ,



بازدید : 1553
نویسنده : MR ARC


آشپزخانه كوچك شما با‌ اعمال چند تغيير مختصر و جزئي به‌راحتي مي‌تواند به‌يك آشپزخانه بزرگ و كاملا كارآمد تبديل شود. تنها كافيست كاري كنيد كه آشپزخانه كوچك شما بزرگ‌تر و دلباز‌تر به‌نظر آيد. براي اين‌كار براي شما ايده‌هايي داريم كه با انجام آن به نتيجه‌اي مطلوب و رضايت‌بخش خواهيد رسيد.

small kitchen

مراحل:
1.    براي وسايل و تجهيزات آشپزخانه از قبيل يخچال، ماشين لباسشويي، ظرفشويي و... سعي كنيد تا حد‌امكان انواع ظريف و در مقياس كوچك خريداري كنيد. اگر تمام وسايل موجود در‌آشپزخانه مقداري ظريف‌تر و كوچك‌تر از سايز طبيعي خود انتخاب شوند، در نهايت به‌مقدار زيادي درفضا صرفه‌جويي مي‌شود.
2.    استفاده از رنگ‌هاي ملايم و روشن به بزرگ‌تر به‌نظر رسيدن آشپزخانه كمك مي‌كند. زياد ‌نور را منعكس مي‌كنند و سبب روشن‌تر شدن فضا مي‌شوند. براي مثال همراه با كابيت‌هاي كرم رنگ براي ديوارها از رنگ بژ استفاده كنيد و يا اگر تمايل به‌ استفاده از رنگ‌هاي خنثي نداريد مي‌توانيد از رنگ‌سبز ملايم يا آبي و يا زرد روشن استفاده كنيد.
3.    از كابينت‌هايي با در‌هاي آينه‌اي در آشپزخانه استفاده كنيد زيرا اين‌كار سبب مي‌شود آشپزخانه شما وسيع‌تر به‌نظر برسد هم‌چنين مي‌توانيد به‌جاي اين‌كار براي تعدادي از كابينت‌ها از در‌هاي شيشه‌اي استفاده كنيد و براي داخل آن‌ها از ظروف كريستال و شيشه‌اي استفاده كنيد تا درخشش آن‌ها سبب روشن‌تر شدن فضاي آشپزخانه شود.
4.    بيشتر از وسايلي كه قابليت نصب و آويختن به‌ديوار را دارند از‌قبيل سرويس كفگير ملاقه، جاروشارژي و ...  استفاده كنيد تا فضاي كشوها و روي كابينت‌ها بيهوده هدر نرود و صرف وسايل ديگري شود.
5.    يك يا دو كابينت را از‌كف تا سقف آشپزخانه در‌نظر بگيريد تا هم قفسه‌هاي بيشتري براي‌تان مهيا شود و هم سقف آشپزخانه بلند‌تر به‌نظر آيد.
6.    حتما قسمت بالاي كابينت‌ها را با نصب هالوژن نورپردازي كنيد تا زماني كه آن‌ها را روشن مي‌كنيد فضا شيك و روي سطح كابيت‌هاي تحتاني روشن شود.
7.    براي كفپوش آشپزخانه از پاركت يا سراميك‌هاي طرح‌دار استفاده كنيد و يا كفپوش ساده فعلي را نقاشي كنيد و كفپوش طرح‌دار سبب مي‌شود تا پهناي آشپزخانه شما بيشتر از آن‌چه هست به‌نظر آيد. هم‌چنين اگر تمايل داريد از قاليچه در آشپزخانه خود استفاده كنيد توصيه مي‌كنيم يك قاليچه با طرح بسيار ساده و نقش و نگار‌كم را براي اين‌فضا انتخاب كنيد.
8.    براي روي سينك ظرف‌شويي قطعه‌اي متحرك از جنس سطح كابينت‌ها در‌نظر بگيريد تا زماني‌كه با سينك كاري نداريد آ ن‌را روي سينك قرار دهيد تا سطح كار شما وسيع‌تر و بيشتر شود.
9.    كمي بيشتر در‌ خصوص وسايلي كه در آشپزخانه داريد موشكافي كنيد و ببينيد از كدام‌شان بيشتر استفاده مي‌كنيد و از كدام‌يك از آن‌ها كم و يا اصلا استفاده نمي‌كنيد! در بسياري از آشپزخانه‌ها برخي از وسايل وجود دارند( مثل قهوه‌ساز يا ...) كه خانم خانه تنها براي زيبايي آن‌ را در معرض ديد قرار داده است در حالي‌كه از آن‌ها استفاده نمي‌كنند و يا خيلي‌كم استفاده مي‌كنند! بايد به‌شما بگوييم كه اين‌كار نه‌تنها تاثيري در زيبايي آشپزخانه شما ندارد بلكه سبب شلوغي و گرفته شدن فضاي آشپزخانه شما نيز مي‌شود.تنها وسايل پراستفاده را در دسترس قرار دهيد و وسايل ديگر را داخل كمد و كابينت‌ها بگذاريد. هرچه آشپزخانه شما خلوت‌تر باشد بزرگ‌تر به‌چشم مي‌آيد.
10.    براي پنجره‌ها از پرده‌هاي كوتاه و كم‌چين استفاده كنيد تا نور خورشيد براي ورود به آشپزخانه مسدود نشود.
با كمك اين10 روش ساده خواهيد ديد كه آشپزخانه كوچك شما به چه‌ميزان بزرگ و دلباز به‌نظر خواهد آمد و از كار‌كردن و گذراندن وقت خود در آن احساس خستگي نخواهيد كرد.

منبع : منزل مگ


:: موضوعات مرتبط: مقالات معماري , , آشپزخانه , ,
:: برچسب‌ها: چگونه يك آشپزخانه كوچك را كارآمد وداراي سبك كنيم , معماری ,



5 توصیه طلایی در آشپزخانه
نوشته شده در دو شنبه 8 اسفند 1390
بازدید : 1982
نویسنده : MR ARC


آشپزي و كار در آشپزخانه اي منظم و سازمان يافته بسيار آسان و لذت بخش است. براي نظم دادن به دكوراسيون آشپزخانه روش واحد و خاصي وجود ندارد اما يك سري توصيه هايي هستند كه با انجام آن ها مي توانيد تا حد زيادي به آشپزخانه خود نظم دهيد. در اين مطلب به تعدادي از مهم ترين اين اقدامات توجه نماييد :

1.    وسايل و اشيا را در كابينت هاي قسمتي از آشپزخانه قرار دهيد كه از آن وسايل استفاده مي كنيد. براي مثال قوطي هاي ادويه را در كابينتي نزديك اجاق گاز و ظروف مخصوص آماده كردن مواد اوليه غذا را در كابينت هاي زير كانتر و ...
2.    موارد شبيه هم را در يگ گروه كنار هم قرار دهيد .براي مثال قوطي هاي ادويه، قاشق و چنگال ها ئ ظروف ديگر را كنار هم در جاي مناسب قرار دهيد.

3.    مواردي را كه از آنها بيشترين استفاده را در طي روز مي كنيد در دسترس ترين فضا و در سطح ديد قرار دهيد. هرچه ميزان استفاده از وسيله اي كمتر است آن را در قسمتي عقب تر قرار دهيد.براي مثال ادويه هايي از قبيل نمك و فلفل و هم چنين چاي خشك را بايد در دم دست ترين فضا قرا ردهيد.

4.    به صورت سالانه به پاكسازي آشپزخانه از وسايلي و عناصر بلااستفاده بپردازيد و آن ها را از آشپزخانه بيرون بريزيد.

5.    اشيائ ريز و كوچك را در ظروف بزرگ تر مانند قوطي ها قرار دهيد.

منبع : منزل مگ


:: موضوعات مرتبط: مقالات معماري , , آشپزخانه , ,
:: برچسب‌ها: 5 توصیه طلایی در آشپزخانه , معماری ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد