پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
AutoCad - دستور Chamfer (پخ زدن)
نوشته شده در جمعه 24 آبان 1392
بازدید : 2614
نویسنده : MR ARC

روشهای اجرای این دستور:

1 _ یکی از روشهای اجرای این دستور Ribbon گزینه ی Home tab قسمت Modify Panel _ Chamfer and Fillet drop-down و اجرای دستور Chamfer می باشد.

 

 2 _ روش دیگر برای اجرای این دستور Modify و انتخاب دستور Chamfer از آن می باشد.

 

3 _ روش بعدی تایپ کلمه Chamfer در قسمت Commend Line و زدن دکمه Enter می باشد.

 

نحوه اجرای دستور :

پس از اجرای دستور Chamfer عبارت D را تایپ کنید و اینتر را بزنید

 

 اکنون دو عدد مورد نظر را برای دستور ضلع هایی که باید در حالت زاویه ای قرار بگیرند و یا پخ زده شوند را وارد کنید ( با هر بار وارد کردن عدد باید اینتر را بزنید)

 

 

 

در ادامه خطوط مورد نظر را به ترتیب اعداد وارد شده کلیک کنید. مشاهده می شود که در کنج ها به شکل پخ دار تبدیل می شود.

 

دیگر گزینه های Chamfer شامل (Undo , Pilyline , Distance , Angle , Trim , Method , Multiple) می باشد.

 

 Undo : آخرین عمل انجام شده را بر می گرداند.

PolyLine : از این گزینه برای پخ زدن کنجها ی یک PolyLine استفاده می شود. یه اینصورت که بعد از انتخاب ابزار Chamfer و تایپ D اینتر را بزنید.

 

سپس مقادیر مورد نظر را که در بالا گفته شده وارد نمایید اکنون عبارت P را تایپ کنید و اینتر را بزنید حال با کلیک روی PolyLine تمام کنج های آن پخ زده می شود.

 

 Angle : از این گزینه برای تنظیم اولین فاصله با وارد کردن طول و دومین فاصله با وارد کردن زاویه استفاده می شود.

 

پس از تایپ angle دکمه Enter را وارد کرده و طبق مطالب بالا اندازه و اعداد را وارد کرده و در پایان بر روی اضلاع به ترتیب اعداد وارد شده کلیک می کنید.

Trim : این گزینه کنج های موضوع را کنترل می کند که آیا بعد از انجام دستور Chamfer حذف شود یا نه. همانطور که تا به الان دیده اید بعد از اعمال دستور Chamfer اضافات کنج ها حذف می شد که شما می توانید بعد از اینکه ابزار Chamfer را انتخاب کردید و مقدار مورد نظر را با استفاده از روش های بالا وارد کردید عبارت T را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

 

 همانطوری که می بینید در حالت پیش فرض روی Trim انتخاب می باشد و به این معناست که کنج ها را حذف کند اگر گزینه No trim را انتخاب کنید بعد از اعمال دستور Chamfer کنجها باقی می ماند.

 

 نکته : شما می توانید از تایپ کردن عبارت Trimmode و Enter زدن و مقدار عدد 0 را تایپ کردن کنج ها بعد از اعمال دستور باقی می ماند و اگر مقدار را 1 وارد کنید و اینتر بزنید بعد از اعمال ابزار Chamfer کنج ها حذف می شوند.

 Method : می توانید یکی از روش های Angle یا Distance را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که از Distance برای دادن دو فاصله طولی استفاده می شود و از Angle نیز زمانی استفاده می شود که فاصله ضلع اولی از نوع طولی باشد و فاصله ضلع دوم را بخواهید با وارد کردن زاویه بدست آورید.

                     

  Multiple : تا به اینجا بعد از اعمال دستور خود به خود دستور لغو می شود که می بایست دوباره آن را انتخاب کنید و ویرایش را اعمال کنید و در برخی از ترسیمات نیاز دارید که این ابزار را پشت سر هم روی موضوعات اعمال کنید برای اینکه این امکان را فعال کنید می توانید بعد از انتخاب ابزار Chamfer  و تایپ Cha و زدن اینتر عبارت M را تایپ کنید و اینتر را بزنید تا فعال شود. از همین روش برای غیر فعال کردن می توانید استفاده کنید.

                                    


:: موضوعات مرتبط: Auto cad , ,
:: برچسب‌ها: AutoCad - دستور Chamfer (پخ زدن) , معماری , معمار ,



موزه هنر Datong
نوشته شده در پنج شنبه 16 آبان 1392
بازدید : 2341
نویسنده : MR ARC

این موزه هنری از چهار هرم به هم پیوسته با چهار رأس همپوشانی شده توسط نورمن فاستر و همکارانش برای شهر دَتونگ -چین- طراحی شده . موزه دَتونگ با 32 هزار مترمربع مساحت ، یکی از چهار ساختمان جدید در پلازای فرهنگی خواهد بود که به داخل زمین فرو رفته است . سقف از فولاد کورتن ساخته شده که در طول زمان هوازده می شود در حالی که یک سری از نورگیرها ، نور طبیعی را مستقیم به داخل گالری وارد می کنند . کانون این موزه ، گرند گالری با 37 متر ارتفاع و شعاع 80متر می باشد که فضای مناسبی برای هنرمندان و نمایش آثار هنری آنها با مقیاس بزرگ است . فرم بیرونی ساختمان مانند یک چشم انداز فوران کرده ، متصور میشود که تنها رأس فرم ها از سطح زمین قابل رویت می باشد . پنجره های سقفی هر حجم ، یک بازی پویا از نور و سایه در داخل ایجاد می کند . بازدید کنندگان از طریق یک پله و رمپ که با میدان یکپارچه شده ، به ساختمان دسترسی دارند ؛ توالی رسیدن به نقطه اوج در یک نمای دراماتیک از گرند گالری .

 


:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , موزه , ,
:: برچسب‌ها: موزه هنر Datong , معماری , معمار , موزه , موزه داری , موزه ها , موزه ی ,



خطای هنگام بازشدن فایل های اتوکد
نوشته شده در یک شنبه 5 آبان 1392
بازدید : 2167
نویسنده : MR ARC

یکی از اشکالات برنامه محبوب اتوکدPRODUCED BY AN AUTODESK EDUCATIONAL PRODUCT می‌باشد این خطا در حین باز کردن فایل برنامه و یا در هنگامprint گرفتن و یا درحال کپی کردن از فایل خراب ایجاد می‌شود که برای از بین بردن این خطا کافی استمراحل زیر را دنبال کنید. برای از بین بردن آن ابتدا فایل را کامل باز می‌کنیم سپس در خط فرمانDXFOUT را تایپ می‌کنیم سپس در پنجره باز شده پروژه را با همان پسوند دادهشده ذخیره می‌کنیم سپس پروژه ذخیره شده را مجددا باز کرده و دو باره فرمانDXFOUT را اجرا می‌کنیم این بار پروژه را با پسوند معمول اتوکد سیو می‌کنیم.


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,
:: برچسب‌ها: خطای هنگام بازشدن فایل های اتوکد , معماری , معمار ,