پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
وقتی‌ مقبره‎ فردوسی‌ اهرام‌ ثلاثه‌ بود!
نوشته شده در دو شنبه 11 آذر 1392
بازدید : 2338
نویسنده : MR ARC

آرامگاه فردوسی 80 ساله شد. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مزاری که با بناهای متعدد بارها قبل از آن با خاک یکسان شده بود، تا سال 1305 ناشناخته بود.

0.456632001295189438_taknaz_ir

ماجرا به بعد از جنگ جهانی اول برمی گردد. یعنی وقتی که شور و احساسات ملی در ایران بالا گرفته بود. ان زمان موجی به راه افتاد که بر قدرشناسی از فردوسی برای خدمات او به زبان فارسی و ایرانیان تاکد می کرد. ملک الشعرای بهار شاعر نامی که به توس رفته بود و اوضاع مزار فردوسی را با سکویی بی سقف و دیوار به جای بنای آصف الدوله دیده بود، در ۱۲۹۹ در هفته نامهٔ نوبهار خود مقاله ای در لزوم بنای آرامگاه نوشت. دو سال بعد با تاسیس انجمن آثار ملی در سال ۱۳۰۱، کوشش هایی برای ساختمان آرامگاه آغاز شد و سرانجام درسال ۱۳۰۴ برای ساخت بنای یادبود آرامگاه فردوسی اعلامیه ای صادرشد تا مردم به ساخت این آرامگاه کمک کنند.

عزیمت یک گروه از طرف انجمن به توس، طرح اولیه بنای آرامگاه را پایه ریزی کرد. آندره گدار رئیس اداره باستان شناسی، مقبره را به شکل اهرام مصر طراحی کرده بود و ساخت این طرح در مراحل اولیه پیش رفته بود ولی با مخالفت ذکاءالملک فروغی این طرح تخریب شد تا به جای آن مقبره ای به سبک ایرانی هخامنشی ساخته شود.

10ab428996

طراحی این مقبره بر عهده حسین لرزاده گذاشته شد. اشعار کتیبه ها به خط استاد عمادالکتاب نوشته شده و سپس بر سنگهای نما انتقال داده شده. ساختمان آرامگاه در سال ۱۳۱۱ آغاز و در مدت ۱۸ ماه به پایان رسید و برای جشن هزاره فردوسی در سال ۱۳۱۳ آماده شد.

جالب این که برای تأمین کسری هزینه های ساخت آرامگاه، 160 هزار برگ بلیت بخت آزمایی ده ریالی چاپ و از طریق شعبه های بانک ملی ایران توزیع شده بود

ebc8b521e2

ين بليت بخت آزمايي 10 ريال قيمت داشته است.

اما چند سال بعد به دلیل این که در طراحی بنا محاسبات فنی دقیق لازم به عمل نیامده بود، به ویژه به سبب عدم محاسبهٔ مقاومت خاک و مصالح پی، ساختمان آرامگاه از همان سال های نخست شروع به جذب رطوبت و نشست کرد. تعمیرات و مراقبت های سی ساله هم کارگر نیفتاد، و ناچار لزوم تجدید بنای آرامگاه مطرح شد. به دستور انجمن آثار ملی در سال ۱۳۴۳ بازسازی بنا با نظارت مهندس هوشنگ سیحون در سال ۱۳۴۷ به انجام رسید.
7db33fae1e
منبع : خبرگزاری مهر


:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , سازه هاي عصر جدید , بناهاي سنتي , ,
:: برچسب‌ها: وقتی‌ مقبره‎ فردوسی‌ اهرام‌ ثلاثه‌ بود , معماری , معمار ,



فراخوان مسابقه معماری سر در دانشگاه شریف
نوشته شده در دو شنبه 11 آذر 1392
بازدید : 1665
نویسنده : MR ARC

دانشگاه صنعتی شریف در آستانه ی پنجاهمین سالگرد تاسیس خود، کلیه ی علاقه مندان را به مشارکت فردی و یا گروهی در طراحی سردر جدید این دانشگاه دعوت می نماید.

poster1

 

مدارک مورد نیاز برای شرکت در این مسابقه در بروشور کاملا مشخص است.
مهلت ثبت نام : 20 آذر ماه
مهلت ارسال آثار : 20 بهمن ماه

دریافت فرم های شرکت در مسابقه :

نقشه دانشگاه صنعتی شریف

فرم  نام نویسی

عکس های دانشگاه

تور مجازی دانشگاه

 پوستر مسابقه

 

 


1-شرایط و جزئیات طرح به شرح زیر است :

 

  • محل اجرا : سردر اصلی جنوبی دانشگاه و محیط پیرامون آن واقع در خیابان آزادی
  • سردر شامل ورودی پیاده ، سواره و دو نگهبانی
  • هماهنگ با معماری ابنیه موجود دانشگاه و نمای بیرونی مشرف به خیابان آزادی
  • دربردارنده هویـت ایرانی اسلامی دانشگاه ممتاز فنی – مهندسی در مقیاس ملی و جهانی

 

2- نحوه ارائه :
مدارک مورد نیاز شامل یک لوح فشرده و حداکثر دو برگ A2چاپ شده بر روی صفحه فوم محتوی موارد زیر است :
• برگ A2 شامل :
الف )‌ پلان به مقیاس 50 : 1
ب )‌ نما به مقیاس 50 : 1
ج ) مقاطع در صورت نیاز
د ) تصاویر سه بعدی
و ) شرح طرحمایه ( concept ) و ایده های کلی طرح

 

• لوح فشرده شامل :
فایل های مربوطه

 

3- جوایز :
نفر اول : تندیس مسابقه و پنج سکه بهار آزادی
نفر دوم : لوح افتخار و سه سکه بهار آزادی
نفر سوم : تقدیر نامه و یک سکه بهار آزادی
توجه : کلیه آثار در نمایشگاهی متعاقب داوری به نمایش درخواهد آمد.

 

نحوه ثبت نام :

 

  • مراجعه حضوری به دبیرخانه مسابقه واقع در خیابان آزادی – دانشگاه صنعتی شریف –مدیریت امور ساختمان و تأسیسات ، تلفن :66164480-66005218

 

ثبت نام اینترنتی در سایت دانشگاه قسمت اطلاعیه‌ها

 

مهلت ثبت نام : بیستم آذر ماه 92
مهلت ارسال آثار : بیستم بهمن ماه 92

 


:: موضوعات مرتبط: مسابقات معماری , ,
:: برچسب‌ها: فراخوان مسابقه معماری سر در دانشگاه شریف , معماری , معمار ,



بازدید : 1747
نویسنده : MR ARC

در حرفه ای  که معمولا تحت سلطه مردان است ، زنان شروع به جا باز کردن فضایی برای خود در دنیای معماری کرده اند ، اما هنوز هم تعداد اندکی از آنان آنطور که شایسته است به رسمیت شناخته شده اند.

در راستای همین امر، الیس شور و جانیس استانتون از پایه گذران Amici LLC ، آغاز مستند سازی برای مهیا ساختن فضا را ، کلید زدند : یک نگارش بصری برای نسل آینده معماران که آنچه را که در معماری امروز تغییر میکند و چه تاثیراتی بر زنان دارد ، بیان می کند.

پس از مصاحبه با بیش از 30 معمار، شور و استانتون 5 پنج را انتخاب کردند ، پنج ستاره ی درخشان (به به ! ) مشخص شدند، این مستند تصویری از زندگی روزانه آنها و چگونگی دستیابی آنها به موفقیت را به تصویر خواهد کشید.

با تشکر از کمپین نوپا ی کیک استارتر ، این پروژه به زودی به ثمر خواهد نشست ( ان شا الله تعالی…) ، اما نگاهی گذرا ، به این پنج زن پیشگام در ادامه مطلب خواهیم انداخت ، با ما همراه باشید.(این جا جا داره یه تشکر خشک و خالی هم از مترجم به زبان فارسی ، ی.الف بچه هم بکنیم ، آقا دست شما درد نکنه ، خواهش میکنم ، قربانت سلام برسان)

In a profession all-too-often associated with and dominated by men, women have begun to carve a space for themselves in the architecture world – but still few are recognized as they deserve.

So Alice Shure and Janice Stanton, the founders of Amici Productions LLC, began work on a new documentary, Making Space: a visual register for future generations of architects that will document what is changing in architecture today and how these changes are affecting women.

After interviewing over 30 architects, Shure and Stanton selected five women, five “rising stars” to hi-light. The documentary will show their day-to-day lives as well as tell the stories of how they achieved success.

Thanks to a recent Kickstarter campaign, this project will soon be a reality. But to get your sneak peek into these five female pioneers, read on after the break.

آنابل سلدورف ، معمار آلمانی تبار که ، بنیان گذار شرکت معماری سلدورف مستقر در نیویورک است  ، که  در زمینه معماری و طراحی داخلی فعالیت می کند.پروژه های او عبارتند از: گالری NEU در نیویورک، بازسازی پوند و موسسه هنر کلارک فرانسین، و موسسه مطالعات جهان باستان (ISAW). ( از حق نگذریم ، خوش تیپ هم هست …)

52868dfee8e44e603300003d_5-women-changing-the-face-of-architecture_annabelle_selldorf

Anabelle Selldorf, a German architect, is the founder of the New York-based firm Selldorf Architects, which specializes in architecture and interior design. Her projects include the Neu Galerie in New York, the renovation of the Sterling and Francine Clark Art Institute, and the Institute for the Study of the Ancient World (ISAW).

اودیل دک ، که اولین بار به عنوان موسس شرکت فرانسوی ODBC و پروژه ای خانه سازی در پاریس ، پارک پاپیولر در شهر رن و فاتح مسابقه A14 برای کار پل بزرگراه در Nanterre ، پا به عرصه ظهر نهاد .(دیگه ترکونده دیگه بنده خدا).از سال 1998 به تنهایی کار می کرد ،از طرح های او می توان به  طرح گسترش موزه هنرهای معاصر در سال 2001 در رم و رستوران ال اپرای گارنیر در سال 2011 اشاره کرد. او در حال حاضر مدیر شرکت فرانسوی اودیل دک و مدرس در آکادمی معماری دکول ، جایی که او در سال 2007 مدیرگروهش بود ، فعالیت میکند. ( مدیر گروه های دانشگاه های ما برن یاد بگیرن )

5281ac40e8e44e583000012e_5-women-changing-the-face-of-architecture_odile-decq-530x300

Odile Decq first gained recognition as the co-founder of the French firm ODBC with housing projects in Paris, the Banque Populaire in Rennes, and the winning Motorway Bridge for the A14 competition in Nanterre. Since 1998, she has worked alone; in 2001 she designed an extension for Rome’s Contemporary Art Museum and in 2011 the Restaurant L’Opera at Opera Garnier. She is currently the director of the French firm Odile Decq and teaches at Ecole Spéciale d’Architecture, where in 2007 she was Head of the Department.

با افتخار بانو ، فرشید موسوی ( بماند که خیلی ها ، به اشتباه اسم ایشون رو با آقایون اشتباه میگیرن ، البته واسه خودش مردیه …)

بانوی معمار ، فرشید موسوی متولد ایران و بزرگ شده ی انگلستان می باشد. او مدیریت شرکت فرشید موسوی مستقر در لندن که در زمینه معماری تکمیلی ، شهرسازی و طراحی منظر فعالیت می کند را بر عهده دارد.او از بنیان گذاران FOA  است که تا سال 2011 مدیریت اصلی آنرا بر عهده داشت ، و در سال 1995 پس از برنده شدن طرحش در مسابقه، ترمینال بین المللی  یوکوهاما در ژاپن را ساخت.کار اخیرش شامل موزه هنرهای معاصر در کلیولند ، اهایو افتتاح شد. او همچنین بر کرسی استادی در دانشکده طراحی هاروارد را نشسته است . ( دمش گرم ).

5281abfde8e44e583000012d_5-women-changing-the-face-of-architecture_farshid

 is an architect who was born in Iran and raised in England. She’s the director of the London-based Farshid Moussavi Architecture, which specializes in projects that integrate architecture, urbanism, and landscape design. Until 2011, she was co-founder and co-principal of Foreign Office Architects (FOA), established in 1995 after winning the competition to build the International Terminal of Yokohama in Japan. Current work includes the recently opened Museum of Contemporary Art in Cleveland, Ohio. She is also a professor at the Harvard University Graduate School of Design.

ماریان مکنا ، متولد مونترال کانادا است. او به عنوان شریک در KPMB ، جایی رهبری طیف گسترده ای از کارهای   فرهنگی، آموزشی، و کسب و کار را بر عهده داشت ، از آن جمله می توان به بازسازی سالن ارکستر سمفونیک تورنتو، مدرسه کسب و کار دانشگاه کونکوردیا، و کنسرواتوار سلطنتیTELUS  که مرکزی  برای کار و یادگیری واقع در تورنتو است ،اشاره کرد.

5281abeee8e44e583000012c_5-women-changing-the-face-of-architecture_marianne

Marianne McKenna was born in Montreal, Canada. She is a partner at KPMB, where she has led a wide range of cultural, educational, and business institutions, including the renovation of the Toronto Symphony Orchestra Hall, the Business School for Concordia University, and the Royal Conservatory TELUS Center for Performance and Learning in Toronto.

کاترین گوستافسو معمار منظر از شهر سیاتل ، WA ، که برای منظار مسجه وار منحصر به فردش شناخته شده است.او یکی ازبنیان گذاران اصلی گوستافسون گوتری نیکول ( سیاتل ) و گوستافسون پورتر (لندن )می باشد ، او در درجه اول در عرصه های مدنی با تمرکز بر روی فضاهای فرهنگی، پارک ها، و باغ مشغول به کار می باشد.

پروژه های عمده عبارتند از: باغ لوری پارک هزاره در شیکاگو ، حیاط رابرت و آرلین کوگاد در موزه اسمیتسونیان آمریکا هنر و گالری ملی پرتره در واشنگتن دی سی ،  پارک فرهنگ  Westergasfabriek  واقع در آمستردام ، خلیج شرق / باغ خلیج در سنگاپور ، حقوق میدان مردان در Evry ، فرانسه، و پارک مرکزی والنسیا در اسپانیا .

کاترین یکی از معدود معمارا ن منظری است که به جایزه   آرنولد دبلیو Brunner دست پیدا کرده است. او همچنین دریافت کننده جایزه طراحی کرایسلر و جایزه درو جین لندن است . در سال 2011 ، کاترین و شرکا ( گوستافسون گوتری نیکول) جایزه طراحی ملی اسمیتسونیان برای معماری منظر  را دریافت کرد.

5281ac4fe8e44e583000012f_5-women-changing-the-face-of-architecture_gustafson-530x298

Kathryn Gustafson is a landscape architect from Seattle, WA, known for her unique, sculptured landscapes. As a founding principal of Gustafson Guthrie Nichol (Seattle) and Gustafson Porter (London), she works primarily in the civic realms with a focus on cultural spaces, parks, and gardens. Major projects include: The Lurie Garden of Millennium Park in Chicago, Robert and Arlene Kogod Courtyard at the Smithsonian American Art Museum and National Portrait Gallery in Washington, DC, Cultuurpark Westergasfabriek in Amsterdam, Bay East / Gardens by the Bay in Singapore, Rights of Men Square in Evry, France, and the Valencia Parque Central in Spain. Kathryn is one of the few landscape architects to have received the Arnold W. Brunner Memorial Prize in Architecture. She is also the recipient of the Chrysler Design Award and London’s Jane Drew Prize. In 2011, Kathryn and her Gustafson Guthrie Nichol partners received the Smithsonian’s Cooper-Hewitt National Design Award for Landscape Architecture.

244322442

برگردان به فارسی : ی.الف.بچه

مبنبع : www.archdaily.com


:: برچسب‌ها: پنج زنی که وجهه معماری را دستخوش تغییر قرار دادند , معماری , معمار ,



۳۳ اصل طراحی مدارس
نوشته شده در دو شنبه 11 آذر 1392
بازدید : 1935
نویسنده : MR ARC

۳۳ اصل طراحی مدارس

1- سطح همکاری در طراحی و برنامه ریزی مدرسه را افزایش دهید.(استفاده از نظرات دیگران و…)

۲- برنامه ای فعال جهت مدیریت امکانات ایجاد کنید.

۳- مدارس را به عنوان مراکز آموزشی در ارتباط با محله طراحی کنید.(استفاده از امکانات مدرسه برای محله  و استفاده از فضاهای موجود در همسایگی سایت برای مدرسه)

۴- طراحی برای یادگیری که مستقیما در جامعه به کار برده شود.

۵- ایجاد مدارس کوچکتر.(مدارس با تعداد افراد کمتر بیشتر جوابگو هستند.)

۶- طراحی اصولی برای سایت و سازماندهی ساختمان.

۷- خانه را به عنوان الگوی مدرسه در نظر بگیرید.

۸- طراحی مسیرهای غیر یکنواخت و در عیت حال نظارت شده .(پرهیز از راهروهای مستقیم)

۹- طراحی مدارس امن .(جلوگیری از جرم،کنترل دسترسی ها و… )

۱۰- دسته کردن محدوده های آموزشی. (قرار دادن فضاهای آموزشی در اطراف هسته ها که محل اجتماع افراد است.)

۱۱- فراهم آوردن فضاهایی برای استفاده مشترک از منابع.

۱۲- گونه های مختلفی از فضاهای آموزشی را طراحی کنید.

۱۳- ابعاد کلاسها را از نظر تعداد محصلین کوچک بگیرید.( کاهش سایز کلاس ها موجب کارایی و بازده ی بیشتر دانش آموزان  می شود)

۱۴- فراهم کردن بخش های فعالیتی کاملا تعریف شده و غنی از منابع.

۱۵- تلفیق آموزش مقاطع پایین (مهدکودک) با مدارس.

۱۶- فراهم کردن فضاهایی مانند خانه برای هر یادگیرنده.(کمدهای شخصی مخصوص دانش آموزان.)

۱۷- توجه به معلمان به عنوان افراد متخصص.(اختصاص دادن فضاهای شخصی به هر یک از معلمان و وجود فضاهایی برای بحث و گفت و گوی آنها وتبادل اطلاعات.)

۱۸- فراهم آوردن آتلیه هایی برای یادگیری پروژه ای.( یادگیری پروژه محور و ساختار کارگاه محوربر یادگیری یک تیم و پرورش همکاری و تسهیم عقاید تاکید دارد که دانش آموزان را در پردازش بهتر داده ها توانمند خواهد کرد)

۱۹- تقویت مدیریت با غیر متمرکز نمودن فضاهای اداری.(بخش های اداری را در همه قسمتها پخش کنیم تا کنترل و نظارت به خوبی انجام بگیرد.)

۲۰- ایجاد محلی برای اجتماع.

۲۱- ایجاد فضاهایی برای گفتگوی دسته جمعی.(فضاهای مناسب حداکثر ۱۲ نفر برای تبادل اطلاعات)

۲۲- بوجود آوردن فضاهای خلوت (مناسب گروههای ۲-۴ نفره که با فضاهای چند منظوره و کلاسها و قسمت اداری در ارتباط  هستند.)

۲۳- فضاهای آموزش مجازی و فیزیکی را در هم بیامیزید.(فضای منسجم، انعطاف پذیر، و مکمل یادگیری مجازی و برنامه های آموزش از راه دور را به وجود آورید که به مدارس و مراکز آموزشی فیزیکی  کمک کرده و نقص آن ها را جبران نماید. در تمام قسمت های مراکز آموزشی و دانشگاهی  لینک های کامپیوتری، ویدئویی، سمعی و دیجیتالی فراهم کنید. )

۲۴- فراهم کردن فرصت هایی برای فعالیت های شغلی.

۲۵- فراهم کردن یک مرکز اطلاع رسانی والدین.

۲۶- فراهم کردن یک مرکز بهداشت ومراقبت

۲۷- طراحی فضا ها با توجه به مقیاس و نیازها .(مثلا: برای فضاهای کودک محور عناصر و فضاها می توانند کوچکتر و ارتفاع ها کوتاهتر باشند تا با بچه ها تطبیق کند.)

۲۸- افزایش نور طبیعی در فضای مدرسه.

۲۹-طراحی ساختمان سالم.(کنترل دما،جریان هوای تازه،آسایش حرارتی و برودتی)

۳۰- طراحی مناسب آکوستیکی.(فضاهای پر سر و صدا را از فضاهای آرام جدا کنید.)

۳۱- ایجاد فضاهای انتقالی بین محیط درون و بیرون.

۳۲- ایجاد فضاهای آموزشی متنوع در محیط بیرونی و حیاط مدرسه.

۳۳- فضای عابر پیاده و کودکان را از مسیرهای سواره و عبور ماشین جدا کنید.

منبع: کتاب ارزیابی فضاهای آموزشی.

تدوین : پارسه کد | مرجع معماری ایران  


:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , دانشگاه و مراکز تعلیمی , ,
:: برچسب‌ها: ۳۳ اصل طراحی مدارس , معماری , معمار , مدرسه ,



استفاده از توپ در ایجاد صفحه‌های تخت بتنی
نوشته شده در یک شنبه 10 آذر 1392
بازدید : 1429
نویسنده : MR ARC

سیستم كف حبابی
استفاده از توپ در ایجاد صفحه‌های تخت بتنی
وقتی بتن بر روی توپ‌های روی پانل‌ها ریخته می‌شود، سیستم کف حبابی به یک تخته
دوطرفه یکپارچه‌ای تبدیل می‌شود که نیرو را به طور یکنواخت و پیوسته پخش می‌نماید. سازه MATT با استفاده از تکنولوژی جدید دال، که درصد قابل توجهی از صفحه‌های تخت بتنی را با توپ‌های توخالی یا فوم ‌پُر جایگزین می‌کند ، از مواد پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است.
ساختمان آموزشی و یادگیری در Harvey Mudd College (HMC) اولین ساختمان بالای سطح زمین در ایالات متحده خواهد بود که در ساخت آن از این تکنولوژی پیروی شده است. کف حبابی یک تکنولوژی دو محوری است که با کاهش وزن و حفظ عملکرد صفحه‌های بتنی تقویت شده، دهانه را زیاد و طبقات را باریک‌تر می‌نماید .

این روند بدین صورت است که فضای بین ستون‌های تخته‌های سخت ، در ورای اضافه کردن وزن، اثر ساختاری محدودتری دارند . با جایگزینی شبکه‌ای از حفره‌های قرار گرفته بین لایه‌های فولاد سیم‌جوش تقویت شده و تیرهای مشبک داخلی، ۳۵% از وزن تخته‌ها کاسته شده که همانند بتن‌های مستحکم عمل می‌کنند .وقتی این فضاهای خالی / شبکه‌ای به هم می‌چسبند ، تبدیل به پانل‌های پیش‌ساخته در ابعاد مختلف شده و در شمع‌بندی‌ها استفاده می‌شوند .
وقتی بتن بر روی توپ‌های روی پانل‌ها ریخته می‌شود، سیستم کف حبابی به یک تخته دوطرفه یکپارچه‌ای تبدیل می‌شود که نیرو را به طور یکنواخت و پیوسته پخش می‌نماید .با استفاده از تخته‌های پیش‌ساخته سبک‌ترو باریک‌تر، ستون‌ها و تیرهای کمتر و کوچکتری خواهیم داشت


:: موضوعات مرتبط: عملیات های ساختمانی , ,
:: برچسب‌ها: استفاده از توپ در ایجاد صفحه‌های تخت بتنی , معماری , معمار ,



مشکل کپی کردن متن در ورد word
نوشته شده در یک شنبه 10 آذر 1392
بازدید : 1551
نویسنده : MR ARC

قبل از پیست کردن متن برید به :
Format > Paragraph > General
از اونجا گزینه Direction رو بذارید روی Right-to-left
مشکل شما حل میشه.

یا

page layout > Paragraph > General

 


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , word , ,
:: برچسب‌ها: مشکل کپی کردن متن در ورد word , معمار , معماری , معمارها ,



فارسی کردن اعداد در word
نوشته شده در پنج شنبه 7 آذر 1392
بازدید : 2084
نویسنده : MR ARC

- ابتدا Microsoft Word را باز کنید.

- سپس بر روی لوگوی توپ مانند ورد (word) که در سمت چپ بالا قرار دارد کلیک کنید.

- Word Options را از پایین منوی باز شده انتخاب کنید.

- در صفحه ای که باز شد گزینه ی Advanced را انتخاب کنید و به بخش Show document content بروید.

- حال منوی Numberial آن را در حالت Context قرار دهید.

-کلید Ok را زده و از اعداد فارسی لذت ببرید


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , word , ,
:: برچسب‌ها: فارسی کردن اعداد در word , معمار , معماری , ورد , مشکلات ورد , مشکل فارسی نویسی ,