پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رستوران نمك
نوشته شده در دو شنبه 22 ارديبهشت 1393
بازدید : 1958
نویسنده : MR ARC
طراحي پروژه با تحقيقاتي بر روي نوع مناسب نمك هاي محلي و تركيبات ان با صمغ هاي طبيعي شروع شد و در ادامه طراحي ديواره ها و سقف و پلكان جهت ايجاد نگاهي مدرن به غارهاي نمكي انجام شد.
رستوران نمك / گروه طراحي امتياز
نام پروژه: رستوران نمک
زير بناي كل پروژه: ١٥٠ متر مربع
تعداد طبقات: ۲ طبقه
محل پروژه: شیراز- خیابان عفیف آباد
طراح: مهندس علیرضا امتیاز
همکارطراح : ساغر خاکدان دلیر
سه بعدی و رندرینگ : فرید محبوبی
گروه طراحی: گروه طراحي امتياز
وب سایت گروه امتیاز: www.emtiazgroup.com
کارفرما: فرهاد فخر پور

اختصاصی معماری نیوز: نمك به عنوان قوي ترين و ايمن ترين عنصر طبيعي با خاصيت گند زدايي جهت طراحي يك رستوران با اهداف معماري سبز مورد توجه گروه طراحي امتياز قرار گرفت.


نمك طبيعي با انتشار يون هاي cl۲ و o۲ هواي پيرامون خود را تصفيه نموده و هواي الوده شهري را به نحوي فيلتر مينمايد.

گروه طراحي امتياز با توجه به قرار گيري معادن نمك طبيعي و درياچه ها در نزديكي پروژه كه از انها نمك تهيه ميشود ، بر آن شد كه كل رستوران را از اشكال مختلف نمك چون پودر ، سنگ و لايه هاي فشرده نمكي بسازد.


طراحي پروژه با تحقيقاتي بر روي نوع مناسب نمك هاي محلي و تركيبات ان با صمغ هاي طبيعي شروع شد و در ادامه طراحي ديواره ها و سقف و پلكان جهت ايجاد نگاهي مدرن به غارهاي نمكي انجام شد.

در طراحي ديواره هاي داخلي و خارجي پروژه ايجاد حس پيوستگي فضايي و ايجاد فضايي مدرن و در عين حال نزديك به طبيعت مد نظر بوده است.


ديواره ها و سكو هاي نشيمن با الهام از لايه بندي غارهاي نمكي و به صورت مدرن طراحي شدند به نحوي كه پاسخگوي مراجعين رستوران و عملكرد هاي خاص آن چون اشپزخانه و كانتر فروش باشد.

طراحي پلكان علاوه بر تمامي نكات اجرايي مي بايست در امتداد ديواره هاي شكل دهنده فضا باشد و امتداد فضاي طبقه پايين را با حركتي پيچشي به طبقه بالا منتقل كند.


كف پله ها و صندلي ها و دستگيره درب ورودي از ذوب قوطي هاي نوشابه المينيومي جمع آوري شده از رستوران هاي پيرامون پروژه ، ريخته گري شدند.

قوطي هاي نوشابه بازيافتي نياز به دماي ذوب پايين تري داشتند و مصرف انرژي را در عمليات ريخته گري كاهش مي داد. كليه ميز ها از سنگ نمك طبيعي و توسط گروه طراحي امتياز ، طراحي و ساخته شدند.


همچنين صندلي ها به صورت اختصاصي براي پروژه طراحي و با المينيوم ريخته گري شدند.
همه اتصالات شيشه ها و دستگيره درب ورودي نيز براي اين پروژه طراحي و ريخته گري شده است.

زير بناي كل پروژه ١٥٠ متر مربع در دو طبقه است.
























:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , رستوران , ,
:: برچسب‌ها: رستوران نمك , معماری , معمار ,



خطرناکترین رستوران دنیا
نوشته شده در پنج شنبه 15 فروردين 1392
بازدید : 1866
نویسنده : MR ARC
باشگاه خبرنگاران: چین کشوری است که جاده های بسیار خطرناک زیادی دارد و تا به حال افراد زیادی هم در آن ها جان خودشان را از دست داده اند. همچنین تصاویر مختلقی از گذرگاه های مرگ این کشور در فضای نت پخش شده است اما این بار موضوع کاملا متفاوت است.
 
"فنگ ونگ" رستورانی است که در یکی از پرتگاه های خطرناک کوه های "هوبی" قرار دارد و مشتریان آن باید از گذرگاه باریکی برای رسیدن به ان عبور کنند که البته کمی ایمن شده است.

این گذرگاه درارتفاع 30 متری از پایین دره قرار داد و البته بسیار باریک تر از آن است که سه نفر همزمان از کنار هم عبور کنند و پیش از این یکی از گذرگاه های خطرناک کوهستان بوده است که کشته های زیادی داشته است.
 
این رستوران البته نکته های دیگری نیز برای جذب مشتری دارد که آن طبیعت بسیار زیبایی است که در مقابل این دره وجود دارد. البته برای استفاده از این رستوران نباید ترس از ارتفاع داشته باشید.
 
از آنجایی که این رستوران دقیقه به عنوان یک پرتگاه شناخته می شود بسیاری به آن لقب خطرناک ترین رستوران دنیا را داده اند.




:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , رستوران , ,
:: برچسب‌ها: خطرناکترین رستوران دنیا , معماری , معمار ,



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد